MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP eller 2000 på 1200 MHz maskine ??
Fra : jazz

Dato : 28-10-04 08:59

Jeg har en bærbar med 256 mb ram og vil derfor høre om det er bedst at
installere xp eller 2000 på den. Egentlig vil jeg helst have xp men er i
tvivl om den er meget mere ressource krævende end 2000 ??

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-04 11:13

"jazz" <no@mail.com> wrote in message
> [...]
> installere xp eller 2000 på den. Egentlig vil jeg helst have xp men er i
> tvivl om den er meget mere ressource krævende end 2000 ??

jeg køre xp på en 933 Mhz bærbar dell, og det køre lidt hurtigere end
windows 2000 på samme maskine

Fra : XoDeus

Dato : 28-10-04 13:16

Det er helt ligegyldigt hvilket OS du vælger.
Blot du sørger for at slukke for de tjenester du ikke benytter fr at gøre så
mange RAM frie som muligt for at opnå stabilitet.

//XoDeus

Fra : jazz

Dato : 29-10-04 00:12

XoDeus wrote:
> Det er helt ligegyldigt hvilket OS du vælger.
> Blot du sørger for at slukke for de tjenester du ikke benytter fr at gøre så
> mange RAM frie som muligt for at opnå stabilitet.

Ja det har jeg faktisk forsøgt med mit nuværende xp men jeg fik det
aldrig til at funge, kunne ikke gennemskue hvad man kunne slukke for

Hygge

Jakob

Fra : _paul

Dato : 29-10-04 21:13

Jeg har som forsøg installeret XP på en pentium 166MHz bærbar med 80MB ram. Det kører
normalt men lidt sløvt. Nu har den fået SP2 oveni.
Eneste problem er driveren til TexasInstruments 1130 carbuscontroller.
Hvis du har sådan en cardbus må du hellere bruge win2000 servicepack3

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-10-04 23:06

jazz skriver:

> Jeg har en bærbar med 256 mb ram og vil derfor høre om det er bedst at
> installere xp eller 2000 på den. Egentlig vil jeg helst have xp men er i
> tvivl om den er meget mere ressource krævende end 2000 ??

Min "firmaslæde" er en dell 1Ghz celeron. Det fungerer ok med 1/4G RAM,
men bedre siden den blev opdateret til ½ gig.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe