MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Udskrivning fra gl. dos program
Fra : Lars Clement

Dato : 25-10-04 19:36

Vi prøver lige den her:
kører XP med en printer hp deskjet 920c. Så langt så godt.
Så har jeg et gl dos baseret program til min skakklub. Det giver
udskriftsproblemer med forvanskede udskrifter manglende æøå osv. Hvad går
galt ? jeg kan huske der var noget specielt i de glade DOS dage, men det er
jo længe siden....

Lars Clement

Der sættes " Lars. " foran
Clement@c.dk

Fra : Michael

Dato : 26-10-04 18:23

> [...]
> galt ? jeg kan huske der var noget specielt i de glade DOS dage, men det

Jeg erindrer noget om, at når man installerer en ny printer i Windows,
bliver man spurgt om man vil udskrive fra MS-DOS programmer. Aner ikke om
det hjælper dig, men måske var det værd at prøve. Prøv evt. at afinstallere
printeren, og geninstallér. Du bliver spurgt i starten af
installationsprocessen - husk at sætte hak ved det med at udskrive fra
MS-DOS programmer.

Held og lykke,
Michael

PS: På flere af HPs laserprintere kan man via printerens konfigurationspanel
aktivere dansk tegnsæt - det hjælper på DOS udskrift. Jeg har dog ikke set
det på inkjet printere.