MS Windows
briani 27239
Nyt Bundkort og win 98 kan ikke finde cdro~
Fra : Bent Bakholm

Dato : 20-10-04 16:18

Hej

Ja jeg har sadte et nyt bundkort i maskinen og nu kan win 98 ikke
finde cdromen, jeg har lavet det samme for nogle år siden, men den
disk jeg brugte dengang virker ikke, så jeg håber at der er nogen der
kender løsningen, for det er sikkert bare et spørsmål om de rigtige
drivere og de kan ikke komme på før CDromen virker.

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Bent Bakholm

bbakholm98@yahoo.dk

Hvis du vil skrive E-mail så fjern 98 i adr.

Odense

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 20-10-04 18:48

Bent Bakholm wrote:
> Ja jeg har sadte et nyt bundkort i maskinen og nu kan
> win 98 ikke finde cdromen

Har du formateret og installeret Windows forfra efter
isættelse af det nye bundkort?
- Hvis ikke, så prøv.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Bent Bakholm

Dato : 20-10-04 19:06

On Wed, 20 Oct 2004 19:47:39 +0200, Mikael Nørrelund Andersen
<noerrelund@pc.dk> wrote:

Nej det har jeg ikke, alle data skal blive på disken, det det drejer
sig om er hvordan får jeg D-Drevet ( cdromen ) til at virke så der kan
komme nye drivere, og jeg har gjort det får jeg kan bare ikke huske
hvordan og den disk jeg brugte har været så venlig at gøre sig selv
ubrugelig.
---------------------------

Fra : Calle.

Dato : 20-10-04 19:23

Bent Bakholm wrote:
> [...]
> kender løsningen, for det er sikkert bare et spørsmål om de rigtige
> drivere og de kan ikke komme på før CDromen virker.

Har du sat jumperne rigtigt på drevene i forhold til den måde du har sat dem
til i det nye bundkort? Har du vendt kablet rigtigt. Rød streg mod power
stikket. Har du sat bios til autodetekt

--
Calle.

Fra : Michael

Dato : 20-10-04 21:07

Bent Bakholm wrote:
> Hej
>
> for det er sikkert bare et spørsmål om de rigtige
> drivere og de kan ikke komme på før CDromen virker.
Det er ikke nødvendigt at installere drivere for
at få CDROMén til at virke i Win98.

BIOSén skal kunne se CDROMén, det skal være i orden før
Du begynder at rode med Win98. Det ville være en rigtig
god ide at tage backup af Dine data. Hvis det var min
maskine ville jeg formatere C-drevet og lave en ny
installation.
Hvis BIOS ikke kan se CDROM-drevet kan WIN98 heller ikke
se drevet.

Michael

Fra : Bent Bakholm

Dato : 20-10-04 21:59

On Wed, 20 Oct 2004 22:06:58 +0200, Michael <nospam2me@kk.dk> wrote:

> [...]
>maskine ville jeg formatere C-drevet og lave en ny
>installation.
>Hvis BIOS ikke kan se CDROM-drevet kan WIN98 heller ikke

BIOSen kan kan se cdrom, men WIN 98 kan ikke