MS Windows
briani 27239
2 GB billeder forsvandt efter gendannelse.~
Fra : Eenpaalaaget

Dato : 18-10-04 21:53

Hjælp, jeg er på ski.eren.
Min XP-home edition var blevet lidt sløv så jeg valgte at bruge
gendannelsesmuligheden...
Alt gik fint bortset fra at min billedemappe var næsten helt tømt. Ca 2 GB
af det seneste års udskejelser fanget af digitalkameraet var væk, men de
seneste enkelte undermapper var ikke rørt.
Ligeledes hele mit MP3 bibliotek 1,6 GB var også væk..
Jeg skyndte mig at fortryde gendannelsen, men det kom ikke tilbage, og
søgefunktionen finder intet...
Har nogen et godt råd? ( drop den med at sikkerhedskopiere, den er jo
indlysende..-/!)
Et program der kan finde det eller en ekspert der kan anbefales i København

Med venlig hilsen
Jan

Fra : Gevaldi

Dato : 18-10-04 22:00

Eenpaalaaget skriblede:
> [...]
> indlysende..-/!)
> Et program der kan finde det eller en ekspert der kan anbefales i

Led efter programmet PC Inspector på
www.pcinspector.de/file_recovery/uk/welcome.htm

--
/Gevaldi

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-10-04 22:24

Eenpaalaaget wrote:

> Et program der kan finde det eller en ekspert der kan anbefales i
> København

Active File Recovery. Jeg håber at du anvender NTFS.

Jesper G. Poulsen

Fra : Zulu

Dato : 18-10-04 22:28

Eenpaalaaget wrote:
> [...]
> indlysende..-/!)
> Et program der kan finde det eller en ekspert der kan anbefales i

EasyRecovery er også et godt bud. Held og lykke...

Zulu

Fra : Martin Schoedt

Dato : 19-10-04 14:32

"Eenpaalaaget" <rambo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ligeledes hele mit MP3 bibliotek 1,6 GB var også væk..
> Jeg skyndte mig at fortryde gendannelsen, men det kom ikke tilbage, og

Placér altid vigtige filer på andet end c: drevet og tag backup.

Mvh Martin

Fra : Eenpaalaaget

Dato : 20-10-04 04:59

De lå faktisk ikke på C:drevet....
men på en anden parti..ering
Jan

Fra : Martin Schoedt

Dato : 19-10-04 14:35

> [...]
> Min XP-home edition var blevet lidt sløv så jeg valgte at bruge
> Et program der kan finde det eller en ekspert der kan anbefales i

Undgå at overskrive/bruge harddisken for meget da 'slettede' filer kan
overskrives og derved bliver sværere for et af disse gendannelsesprogrammer
at finde billederne igen. Prøvede lidt det samme men kunne finde
formatterede filer igen vhja. et harddisk recoveryprogram som de nævnte,
husker ikke præcist hvilket.

Mvh Martin

Fra : Jess Mathiasen

Dato : 19-10-04 19:33

> [...]
> at finde billederne igen. Prøvede lidt det samme men kunne finde
> formatterede filer igen vhja. et harddisk recoveryprogram som de nævnte,

Getdataback dutter - findes i ntfs og fat version.
Mvh
Jess M

Fra : Peter

Dato : 19-10-04 21:06

> Mvh
> Jess M

Enig, Get Data Back er et kanon program. Som der er skrevet tidligere, benyt
ikke PC'en da du risikere at der skrives over filerne. Mit bedste råd er at
pille harddisken ud, og sætte den til som slave på en anden PC.

Peter

Fra : Eenpaalaaget

Dato : 20-10-04 05:01

> Getdataback dutter - findes i ntfs og fat version.
> Mvh
> Jess M
Hvordan tjekker jeg om det er ntfs eller fat?
Jan

Fra : Anders Lund

Dato : 20-10-04 06:12

Eenpaalaaget wrote:
> Hvordan tjekker jeg om det er ntfs eller fat?

Højreklikker på drevet i stifinderen og vælger egenskaber.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk