MS Windows
briani 27239
BOGOMIPS
Fra : Peter

Dato : 18-10-04 11:13

Jeg har flere steder i Linux kredse set at man sammenligner PC'ere i
BOGOMIPS.

Er det kun i Linux/unix man gør dette, eller kan man også udlæse
BOGOMIPS på en windows maskine?

Hvad kan man ellers gøre for at måle hvor kraftig en PC er.

Grunden til dette er at jeg har fået Athlon MP processor nummer to hjem
til en server, og gerne vil se hvor meget forskel der er på én og to
processorer i praksis.

Peter

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 18-10-04 11:42

On Mon, 18 Oct 2004 12:12:38 +0200, Peter wrote:

> [...]
> BOGOMIPS på en windows maskine?
>
> Hvad kan man ellers gøre for at måle hvor kraftig en PC er.

Bogomips er noget Linus Torvalds har fundet på, det er egentligt bare
en måling af hvor mange millioner gange i sekundet computeren kan lave
absolut ingenting. Linux bruger det til noget internt kalibering.

Ligesom så mange andre MIPS angivelser giver det faktisk ikke et
specielt godt billede af hvor hurtig din computer er.

Til Windows kan du bla. bruge SiSofts Sandra (www.sisoftware.net)
Den giver dig vidst ikke Bogomips, men det er nu ikke noget du
vil savne. Jeg skal ikke kunne sige hvor godt Sandra rent faktisk er,
men det kan da give dig nogle tal og noget.

--
Simon Lyngshede
simon@giraf.spiceweasel.dk

Fra : Leony

Dato : 18-10-04 14:43

"Peter" <just@forget.it> skrev i en meddelelse

> Grunden til dette er at jeg har fået Athlon MP processor nummer to
> hjem til en server, og gerne vil se hvor meget forskel der er på én
> og to processorer i praksis.

Du kan se nogle benchies på 1 og 2 T-breds og Bartons her:
http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?id=747&cid=2&pg=4

SiSoft Sandra kan lave en benchmark hvor smp testes.
Den kan dog kun sammenligne med systemer med tilsvarende setup, dvs hvis
du tester med 2 processorer, så sammenligner du med 2 processorer. Lav
derfor test med 1 processor inden du sætter nr 2 i boardet.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/