MS Windows
briani 27239
Printscreen - men kun en del af skærmen
Fra : MAndersen

Dato : 18-10-04 11:11

Jeg har win og office XP.

Jeg tager sommetider prtscreen af et vindue. Imidlertid er det hele skærmen
jeg får et prtscreen af, hvilket ikke er miningen.

Er der en måde at vælge det jeg gerne vil have et prtscreen af?
F.eks. tager jeg et prtscreen af en hjemmeside, hvor jeg ikke behøver at få
alle funktionerne foroven med, ej heller bundlinien.

MAndersen

Fra : John T.

Dato : 18-10-04 11:24

"MAndersen" <ups@post.uk> skrev i en meddelelse
> [...]
> F.eks. tager jeg et prtscreen af en hjemmeside, hvor jeg ikke behøver at
> få alle funktionerne foroven med, ej heller bundlinien.

Der er et program der hedder: SnagIt
Med det kan du ta et billede af lige det område du ønsker !!
John
Se det her:
http://www.techsmith.com/products/snagit/default.asp

Fra : MAndersen

Dato : 18-10-04 11:59

"John T." <kispus@despamed.com> skrev i en meddelelse

> Der er et program der hedder: SnagIt
> Med det kan du ta et billede af lige det område du ønsker !!
> [...]

Udmærket - det er et godt program - takker.

MAndersen

Fra : Jesper Hansen

Dato : 19-10-04 22:03

On Mon, 18 Oct 2004 12:58:45 +0200, "MAndersen" <ups@post.uk> wrote:

>Udmærket - det er et godt program - takker.

Det her program er også godt:

http://www.mirekw.com/winfreeware/mwsnap.html

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Lars Klintholm

Dato : 20-10-04 17:40

Den 19 okt 2004 skrev Jesper Hansen i dk.edb.system.ms-windows:

> Det her program er også godt:
>
> http://www.mirekw.com/winfreeware/mwsnap.html

Også min favorit.
Gratis.
Jeg har oversat det til dansk, og sendt filen til forfatteren, men den
er ikke kommet på hans side endnu.
Hvis du vil have det med danske menuer, så drop mig en mail.

Lars Klintholm

Fra : JSH [9800]

Dato : 18-10-04 14:06

> [...]
> F.eks. tager jeg et prtscreen af en hjemmeside, hvor jeg ikke behøver at
> få alle funktionerne foroven med, ej heller bundlinien.

Benyt Alt+PrintScreen og du får kun det vindue som er aktivt

Fra : Henrik Dissing

Dato : 19-10-04 17:10

On Mon, 18 Oct 2004 15:05:45 +0200, "JSH [9800]"
<jstenbak[fjern_dette]@e-box.dk> wrote:

>"MAndersen" <ups@post.uk> skrev i en meddelelse

>Benyt Alt+PrintScreen og du får kun det vindue som er aktivt

Rigtigt, men han får jo stadig title bar, tool bars, status bar, scroll
bars, osv. med.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : Calle.

Dato : 19-10-04 21:41

Henrik Dissing wrote:

> Rigtigt, men han får jo stadig title bar, tool bars, status bar,
> scroll bars, osv. med.
Så er det da bare at beskære billedet bagefter.
--
Calle.

Fra : Henrik Dissing

Dato : 20-10-04 16:15

On Tue, 19 Oct 2004 22:41:15 +0200, Calle. wrote:

>Så er det da bare at beskære billedet bagefter.

Hvis den løsning var acceptabel for "MAndersen", havde han jo nok ikke
henvendt sig her. Skal man alligevel til at beskære bagefter, gør det ingen
forskel hvor meget man skal skære væk.