MS Windows
briani 27239
Sp2 spørgsmål
Fra : Pico

Dato : 15-10-04 16:38

Jeg har fået CD'en fra MS og installere nok SP2 i morgen, jeg forventer
ikke nogen problemer i den retning, dog er der en ting jeg er usikker på
og har ikke kunnet finde noget om det i gruppen, hos MS eller Google
(nok mig der er blind). Skal man "kvæle" firewall og antivirus (McAfee)
inden installationen ?

Pico

Fra : Jørgen

Dato : 15-10-04 20:40

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og har ikke kunnet finde noget om det i gruppen, hos MS eller Google
> (nok mig der er blind). Skal man "kvæle" firewall og antivirus (McAfee)

Hej Pico
Ja - det er ret vigtigt især da der er lidt problemer med SP2 og McAfee.
Det har tidligere været fremme.
Hos mig er der ikke alvorlige problemer - somme tider under opstart kan der
komme nogle mærkelige, men ubetydelige meldinger fra McAfee.
Dog har der været 3 tilfælde, hvor McAfee ikke er blevet aktiveret ved
opstart.
Hilsen
Jørgen

Fra : Snuden

Dato : 15-10-04 20:40

On Fri, 15 Oct 2004 17:37:45 +0200, "Pico" <Selvestemig@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>og har ikke kunnet finde noget om det i gruppen, hos MS eller Google
>(nok mig der er blind). Skal man "kvæle" firewall og antivirus (McAfee)

Nej
--
Snuden

Fra : Pico

Dato : 15-10-04 21:37

Snuden wrote:

> Nej

Jørgen skriver det er ret vigtigt, underforstået at "kvæle" McAfee og
Snuden skriver nej, så er jeg lige vidt
Pico

Fra : Fjollefrans

Dato : 15-10-04 22:37

> Jørgen skriver det er ret vigtigt, underforstået at "kvæle" McAfee og
> Snuden skriver nej, så er jeg lige vidt
> --

jeg havde glemt rygterne om problemer med McAfee da jeg installerede SP2 på
en maskine med McAfee 7.1 Enterprise, jeg har ikke oplevet nogle problemer,
dog var det første jeg gjorde efter installationen af slå firewall'en fra.
Dermed ikke sagt at der ikke kan opstå problemer.

Fra : Preben Kristensen

Dato : 16-10-04 08:59

> [...]
> og har ikke kunnet finde noget om det i gruppen, hos MS eller Google
> (nok mig der er blind). Skal man "kvæle" firewall og antivirus (McAfee)

I sidste weekend installerede jeg SP2 på to computere.

Begge kører med McAfee 8.0i og ZoneAlarm 5.1

I begge tilfælde installerede jeg SP2 uden at koble hverken virusscanner
eller firewall fra.

Ved at installer med med dem koblet til blev Windows FireWall automatisk
frakoblet
da installationen genkendte ZoneAlarm.

Preben Kristensen

Fra : Pico

Dato : 16-10-04 14:35

Preben Kristensen wrote:
> [...]
> virusscanner eller firewall fra.
>
> Ved at installer med med dem koblet til blev Windows FireWall

Efter dit indput, tak for det, har jeg lige installeret SP2 og det er
tilsyneladende gået fint, dog var Windows indbyggede firewall slået til,
den regner måske ikke med McAfee Jeg måtte også vælge om det var
McAfee's sikkerhedscenter der skulle været slået til eller Windows, der
valget jeg selvfølgelig McAfee og så er begge tilsyneladende aktive, dog
selvfølgelig kun med en firewall.
Pico

Fra : Preben Kristensen

Dato : 16-10-04 16:04

> [...]
> McAfee's sikkerhedscenter der skulle været slået til eller Windows, der
> valget jeg selvfølgelig McAfee og så er begge tilsyneladende aktive, dog

Hvilken version af McAfee virusscanner bruger du? Bare for at være
nysgerrig.
Mener at jeg et eller andet sted har læst at man skal op i version 8 for
at den er kompatibel med SP2.

Preben Kristensen

Fra : Pico

Dato : 18-10-04 23:53

Preben Kristensen wrote:
> [...]
> nysgerrig.
> Mener at jeg et eller andet sted har læst at man skal op i version 8

Det er v. 8
Pico

Fra : Henrik Dissing

Dato : 19-10-04 16:21

On Tue, 19 Oct 2004 00:53:16 +0200, Pico wrote:

>Det er v. 8

Jeg kan så tilføje at jeg har version 6.02.3000.1, og den kører fint da fint
sammen med SP2.

I Security Center står der: "McAfee VirusScan reports that it is up to date
and that virus scanning is on."
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)