skrive til eksisterende fil
Fra : FreAKAzoid

Dato : 15-05-01 01:04

jeg vil høre om det er muligt at søge efter en linie i en fil, og så ændre
den til noget bestemt, udfra teksten i linien??

f.eks, hvis en linie starter med "name", kan man så søge på "name", og
herefter skrive en anden tekst til den linie;

name = player

ændres til

name=default

Håber der er nogen der kan hjælpe mig....

Fra : Ove Steen Hansen

Dato : 15-05-01 07:16

Der er jo nok tale om en sekventiel fil, og så mener jeg, du skal læse filen
en linie ad gangen og skrive linien til en ny fil, idet du foretager din
rettelse, når du støder på det søgte, altså:
1. Læs linie i gammel fil
2. Ret i linie, hvis fundet
3. Skriv linie til ny fil
4. Gentag fra pkt. 1 indtil EOF
5. Slet gammel fil
/Ove

"FreAKAzoid" <host@freakazoid.inbox.as> wrote in message
> jeg vil høre om det er muligt at søge efter en linie i en fil, og så ændre
> den til noget bestemt, udfra teksten i linien??
[klip...]