MS Windows
briani 27239
Katastrofehjælp søges! WIN XP
Fra : Simon Thorkildsen

Dato : 14-10-04 05:09

Hejsa,

Jeg var så smart at jeg ville installere WIN XP på en ekstern USB HD, på
computeren på mit arbejde. Således kunne jeg bruge den personligt, uden at
der ville ske noget ved det! Dette lykkedes desværre ikke i første omgang,
men værre er det at den nu prøver at starte op på dette flytbare drev. Jeg
bemærkede dette da når jeg startede den op, fik en fejlmeddelse om at den
ikke kunne boote bla bla bla, så at den et kort sekund forinden kom med en
startup menu, som jeg lykkedes at fange. Således står der Windows XP 2 gange
i menuen, og hvis jeg vælger nummer 2, starter den op på lokaldisken!
Jeg har nu fundet frem til at jeg skal have fjernet en linje i boot.ini,
hvor den eksterne XP er listet. Problemet er nu at jeg ikke har adgang til
admin kontoen, og derfor ikke kan få lov til at redigere i denne fil.
Er der en eller anden mulighed for at boote op på en skive, hvor jeg kan
ændre i denne fil. Synes at have hørt om en Linux skive der giver adgang til
NTFS. Eller er der andre muligheder?

Håber nogen der kan hjælpe

Mvh

ST

Fra : ///JJ

Dato : 14-10-04 05:22

Simon Thorkildsen wrote:
> [...]
> boot.ini, hvor den eksterne XP er listet. Problemet er nu at jeg ikke
> har adgang til admin kontoen, og derfor ikke kan få lov til at

Mig bekendt kræver det normalt ikke særlige rettigheder, blot skal filen
lige "unhides" - hvis du booter på din lokal-installation, logger ind og
slår visning af system-filer og skjulte filer til, så kan du se den i c:\

Der er også en adgang til den via "My Computer - Properties - Advanced -
Startup and recovery - Edit-knappen"...

Ellers kan du vel bare få admin til at hjælpe med at fjerne den...?

///JJ