MS Windows
briani 27239
meget langsom boot af WinXp Pro
Fra : Ukendt

Dato : 13-10-04 21:36

Efter at jeg har ompartioneret min Hd har jeg problemer med at Xp er meget
lang tid om at boote.
Drev c: (fat32) System-partion ( boot.ini er ok)
Drev d: (ntfs) Win Xp Pro
Når jeg tænder for Computeren står den med sort skærm i lang tid for
derefter at vise en hvid vandret bjælke i bunden af skærmen, først derefter
kommer Xp logoet.
Når først den er oppe at køre er der ingen problemer.
Håber på lidt hjælp

Med venlig hilsen
Dan Pedersen

---

Fra : Leony

Dato : 14-10-04 08:17

"Dan Pedersen" <rk[a].tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> derefter kommer Xp logoet.
> Når først den er oppe at køre er der ingen problemer.

Har du netkort og har det en fast IP?
Hvis ikke så prøv at give det en fast IP.

Du kan prøve Bootvis fra Microsoft:
http://www.softpedia.com/public/cat/12/2/12-2-1.shtml
det giver en visel opstilling af opstarten. Hvilke programmer, pocesser
mm og hvor lang tid det tager.

Lang opstartstid skyldes for en stor dels vedkommende firewall eller
antivirus. Kan som regel klares med en geninstallering.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/