Ja man fandt altså Noas Ark!
Fra : Lyrik

Dato : 14-05-01 23:32

Det ser ud som om Rasmus er blevet stum i den anledning. Så vil jeg lige
pointere hvad det betyder.
Det betyder at der engang var en verden hvoraf nogle få mennesker blev
frelst igennem vand. Noa og hans familie. Det betyder også at selv om Gud er
langmodig, så findes han og han skelner mellem venner og fjender, ligesom vi
selv, der er skabt i hans billede også gør.
Det betyder også at vi må igennem troen og dåbens vand for at opnå frelse.
Det betyder også at der nu er serveret kontante beviser for den skeptiske
materialist.
Det betyder også, at jeg snart ikke forventer at finde den redelige Rasmus i
ateisternes rækker.,-)

Hilsen
Jens

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 15-05-01 00:06

"Lyrik" <lyrik@vip.cybercity.dk> mælte sligt:

>Det ser ud som om Rasmus er blevet stum i den anledning.

Fordi jeg ikke gider kommentere det, hver gang et hold entusiaster
påstår, at nu er den ganske bibel bevist?

>Så vil jeg lige pointere hvad det betyder.

Ja, endelig.

>Det betyder at der engang var en verden hvoraf nogle få mennesker blev
>frelst igennem vand. Noa og hans familie.

Nej, det betyder, at der ligger en klippeformation på et bjerg i
Tyrkiet, som muligvis kan være resterne af en båd, men som dog ikke har
vakt større opsigt end til et par enkelte bemærkninger her og der i
dagspressen. Skulle det endelig vise sig faktisk at *være* en forstenet
båd, så kommer man ikke synderligt meget længere af den grund.

>Det betyder også, at jeg snart ikke forventer at finde den redelige Rasmus i
>ateisternes rækker.,-)

Nej, jeg må straks konvertere til sumerisk religion. Det var jo trods
alt dem, der først berigede verdenslitteraturen med historien om Ziusdra
(deres udgave af Noah) og verdensoversvømmelsen. Men monstro ikke jeg
venter og ser indtil dette umådeligt tydelige mirakel er bevidnet af
mere videnskabelige tidsskrifter end Udfordringen.

Venlig hilsen,

--
=-=-=-= "Kæmp for alt, hvad du har kært; dø, om så det gælder =-=-=-=
* Rasmus Underbjerg Pinnerup <> }{obbes (ICQ UIN="4070320") *

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-05-01 00:50

Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> writes:

> [...]
> venter og ser indtil dette umådeligt tydelige mirakel er bevidnet af
> mere videnskabelige tidsskrifter end Udfordringen.

så du, TV2 Nyhederne har skam bevidnet, at nogle danskere har fundet
noget, de tror er Noas ark. Så kom ikke her.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Welcome to Usenet. Please don't feed the trolls."
The RockBear. ((^))

Fra : Lyrik

Dato : 15-05-01 01:23

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> så du, TV2 Nyhederne har skam bevidnet, at nogle danskere har fundet
> noget, de tror er Noas ark. Så kom ikke her.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Filmen kan stadigvæk ses her:
http://nyhederne.tv2.dk/dagsdato.php3?id=180&v=1

Jens

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 15-05-01 22:19

Lyrik wrote in message <9dpt0s$s3e$1@news.cybercity.dk>...

>"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

Ziusdra

>+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

I ditt innlegg 15.05.01 kl. 00.32 hoverer du over Rasmus og skal liksom
fortelle om det 'sensasjonelle 'funnet' og hva det betyr. Her viser du til
TV2 og 'at nogle danskere har fundet noget, de TROR er Noas ark'. Du verden!

'Opp som en løve og ned som en skindfæll' er et ordtak som passer om deg
her.

Kjellemann

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 15-05-01 23:18

On Tue, 15 May 2001 23:19:00 +0200, in dk.livssyn.kristendom you wrote:

> [...]
>TV2 og 'at nogle danskere har fundet noget, de TROR er Noas ark'. Du verden!

Hejsa Kjell,

Du bytter om på Peter og Lyrik. Det er Peter, der har skrevet det
ovenforstående, og han er veldig ironisk (fremgår bl.a. af "Så kom ikke
her"). Det er Lyrik, som startede tråden, derimod ikke ;)

Venlig hilsen,

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-05-01 00:02

"Kjell I. Johnsen" <ijohnse@online.no> writes:

> I ditt innlegg 15.05.01 kl. 00.32 hoverer du over Rasmus

Gør jeg? Det tror jeg faktisk kun jeg har gjort en enkelt gang eller
to for længe siden i spøg - og i en spøg som ikke kunne misforstås.

Hvad er det for et indlæg? msg-id?

> og skal liksom
> fortelle om det 'sensasjonelle 'funnet' og hva det betyr. Her viser du til
> TV2 og 'at nogle danskere har fundet noget, de TROR er Noas ark'. Du verden!

Hvad har jeg sagt, der er usandt?

Er det bevist, at det er Noahs ark? Nej.

Tror finderne, at det _er_ Noahs ark? Ja.

Hvad er det du prøver at sige?

Men for at gøre min holdning klar:

Jeg tror, at der er sket en kolossal oversvømmelse engang. Ikke en
verdensomspændende en, men en, der har udslettet de fleste mennesker i
et område. Og jeg tror, at der var en der overlevede i en båd og tog
familie og diverse dyrepar med, så der var noget at starte forfra med.

Om båden på bjerget er denne båd, aner jeg ikke. Der skal en større
arkæologisk udgravning til før det kan siges med sikkerhed, at der
_er_ en båd.

--
Peter B. Juul, o.-.o If PacMan had affected us as kids we'd be running
The RockBear. ((^)) around in dark rooms, munching pills and listening

Fra : Avatar

Dato : 17-05-01 08:29

Peter B. Juul skrev ...

> Jeg tror, at der er sket en kolossal oversvømmelse engang. Ikke en
> verdensomspændende en, men en, der har udslettet de fleste mennesker i
> et område.

Det er sket indtil flere gange, bl.a. i Kina for et par år siden, eller
i august 1931 hvor adskillige millioner mennesker blev dræbt, da digerne
til Huang Ho brød sammen.

--
The biblical account of noah's ark and the flood is perhaps the most
implausible story for fundamentalists to defend. Where, for example,

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 17-05-01 12:19

Peter B. Juul wrote in message ...

> [...]
>
>Om båden på bjerget er denne båd, aner jeg ikke. Der skal en større
>arkæologisk udgravning til før det kan siges med sikkerhed, at der

Jeg forstår nå ingen ting. Det innlegget jeg svarte på, og det innlegget jeg
refererte til, var ikke underskrevet av Peter B. Juul, men var begge to
underskrevet av 'Jens' og i oversikten henvist til Lyrik. Dette har jeg
sjekket og dobbeltsjekket, og med samme resultat. Endog har jeg
dobbeltsjekket i Netscape, hvor forbindelsene mellom innlegg og svar på
disse trer klarere frem. Hva er det dk.livssyn.religion? Jeg har hatt det
samme problemet flere ganger her tidligere, men sjeldent eller aldri i den
norske gruppen. Men jeg beklager selvsagt at jeg slik skaper forvirring.

Mvh
Kjellemann

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-05-01 14:06

> [...]

> underskrevet av 'Jens' og i oversikten henvist til Lyrik. Dette har jeg
> sjekket og dobbeltsjekket, og med samme resultat.

Ja, det kan jeg godt se, nu jeg checker det. Men det som du svarede
på, som du troede var fra Jens var en sætning som _jeg_ havde skrevet
og Jens citeret. (Det med TV2-Nyhederne)

Det er nok der, det er smuttet.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Fra nu af er I ikke længere mine kloner.
The RockBear. ((^)) I er mine fætre.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 17-05-01 19:41

"Kjell I. Johnsen" <ijohnse@online.no> mælte sligt:

>Jeg forstår nå ingen ting. Det innlegget jeg svarte på, og det innlegget jeg
>refererte til, var ikke underskrevet av Peter B. Juul, men var begge to
>underskrevet av 'Jens' og i oversikten henvist til Lyrik. [...]

Formelt set (header-mæssigt) var dit indlæg sendt som en opfølgning på
Jens'/Lyriks indlæg, men i selve dit indlæg havde du klippet Lyriks
tekst væk, så der kun stod min tekst og Peters svar på min tekst
tilbage.

Der kan resultere en del forvirring, hvis der går kludder i citationen
:)

Venlig hilsen,

Fra : Lyrik

Dato : 15-05-01 01:02

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> venter og ser indtil dette umådeligt tydelige mirakel er bevidnet af
> mere videnskabelige tidsskrifter end Udfordringen.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Det blev også bevidnet af TV2. Så du ikke filmreportagen?

Hilsen
Jens Erik

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 15-05-01 11:01

>Det blev også bevidnet af TV2. Så du ikke filmreportagen?

Jo, TV2 "bevidnede" at "10 kristne danskere", der var "stærke i troen" i
en ekspedition ledet af Udfordringen drog op på Araratbjerget i Tyrkiet
og fandt noget, de var overbeviste om, var resterne af Noahs ark. De
undlader omhyggeligt at udtale sig om andet end deltagernes
overbevisninger. Hvad sandhedsværdien angår overlades det til deltagerne
og Udfordringen at forkynde det glade budskab. Men som sagt - så snart
geologer tager det seriøst nok til at publicere en videnskabelig
undersøgelse i et videnskabeligt tidsskrift, der bliver anerkendt, så
skal jeg gladeligt gå med til, at der ligger et forstenet skib på
Ararat-bjerget i Tyrkiet og begynde at dyrke Marduk og Ishtar.

Venlig hilsen,

Fra : Lyrik

Dato : 15-05-01 11:17

> [...]
> Ararat-bjerget i Tyrkiet og begynde at dyrke Marduk og Ishtar.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Hvordan har du det i tusmørket når dæmonerne kommer frem?

Jens

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 15-05-01 16:55

"Lyrik" <lyrik@vip.cybercity.dk> mælte sligt:

>Hvordan har du det i tusmørket når dæmonerne kommer frem?

Dæmonerne er heldigvis ikke ret udbredte her på egnen.

Venlig hilsen,

Fra : Erik Dalgas

Dato : 15-05-01 18:30

> [...]

> skal jeg gladeligt gå med til, at der ligger et forstenet skib på
> Ararat-bjerget i Tyrkiet og begynde at dyrke Marduk og Ishtar.

He he, kære Rasmus, der er da ingen grund til at du lader dig trænge op i en
krog . Fornemmer jeg et lettere desperat forsøg (Marduk, Ishtar) på at
undvige noget du helst så udskudt ?

Erik Dalgas

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 15-05-01 20:46

"Erik Dalgas" <erik.dalgas@mail.dk> mælte sligt:

>Fornemmer jeg et lettere desperat forsøg (Marduk, Ishtar) på at
>undvige noget du helst så udskudt ?

Jeg beklager ikke at kunne bekræfte din religiøse arrogance, men det du
sporer er nærmere en vis irritation over den tankegang, at så snart det
viser sig, at noget Bibelen beskriver faktisk har et ophav i en virkelig
hændelse (og det er der selvsagt meget, der har), så er den ganske bibel
og hele den kristne lære (i givne persons udformning) videnskabeligt
bevist.

Derudtil kommer en vis ironisering over, at netop Noahs ark fremhæves
som eksempel på kristentroens sandfærdighed, når netop dén myte er lånt
fra assyrisk-babylonsk religion, der igen har den fra den sumeriske
religion.

Venlig hilsen,

Fra : Erik Dalgas

Dato : 15-05-01 21:14

erik.dalgas@mail.dk
Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ee13gtsnq17lpopdv7d73fcpihc91rdllv@4ax.com...
> "Erik Dalgas" <erik.dalgas@mail.dk> mælte sligt:

> Jeg beklager ikke at kunne bekræfte din religiøse arrogance,

Det gør ikke noget. Det ligner dig bare ikke at "udsætte" dig selv sådan.

> [...]
> hændelse (og det er der selvsagt meget, der har), så er den ganske bibel
> og hele den kristne lære (i givne persons udformning) videnskabeligt

Tja, det kan du da have ret i.

> [...]
> som eksempel på kristentroens sandfærdighed, når netop dén myte er lånt
> fra assyrisk-babylonsk religion, der igen har den fra den sumeriske

Med sådanne konklusioner, kan jeg godt forstå at der findes de kristne som
meget gerne vil kunne dokumentere stærkt betvivlede beretninger i Bibelen.
Det smerter jo lidt at blive påduttet ældgamle hedenske overleveringer, som
kilde til den Bibel vi som kristne har sat vor lid til.

Erik Dalgas

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 15-05-01 21:36

"Erik Dalgas" <erik.dalgas@mail.dk> mælte sligt:

>Det gør ikke noget. Det ligner dig bare ikke at "udsætte" dig selv sådan.

Jeg ynder heller ikke ligefrem tråde, der omhandler mig personligt - og
har også flere gange frabedt mig det - men når hele tråden nu starter
med noget, der åbenbart var tænkt som et udfald mod mig, så holder det
næppe at undlade at besvare det personlige.

>Med sådanne konklusioner, kan jeg godt forstå at der findes de kristne som
>meget gerne vil kunne dokumentere stærkt betvivlede beretninger i Bibelen.

Selvsagt.

>Det smerter jo lidt at blive påduttet ældgamle hedenske overleveringer, som
>kilde til den Bibel vi som kristne har sat vor lid til.

De sumeriske og babylonske skriftlige kilder er væsentligt ældre end de
bibelske skrifter, men dersom man mener, at materialet i de bibelske
skrifter er overleveret mundtligt i tusinder af år, så må det
nødvendigvis være babylonerne og sumererne, der har forvansket
beretningen i deres versioner.

Venlig hilsen,

Fra : Live4Him

Dato : 15-05-01 21:45

> Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:ee13gtsnq17lpopdv7d73fcpihc91rdllv@4ax.com...
~~~~~~~~~~~~
Det er løgn fra ende til anden.
Noas ark stammer fra Noah, der fik besked på at bygge den af GUD.

jørgen.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-05-01 23:52

"Erik Dalgas" <erik.dalgas@mail.dk> writes:

> [...]
> Det smerter jo lidt at blive påduttet ældgamle hedenske overleveringer, som
> kilde til den Bibel vi som kristne har sat vor lid til.

Hvorfor skal kristne gå med skyklapper på? HVorfor skal vi ignorere,
at mange andre religioner har historier, der minder meget om
kristendommens?

--
Peter B. Juul, o.-.o "I don't see much sense in that," said Rabbit.
The RockBear. ((^)) "No," said Pooh humbly, "there isn't. But there

Fra : Lyrik

Dato : 16-05-01 00:08

Bibelen.

> Hvorfor skal kristne gå med skyklapper på? HVorfor skal vi ignorere,
> at mange andre religioner har historier, der minder meget om
> kristendommens?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Det gør du jo bestemt heller ikke. Og mange andre kristne gør det da heller
ikke.
Men i sammenligningen af de forskellige historier, hvor syndflodssagn kan
spores i flere kulturer, synes det bemærkelsesværdigt at beretningen i GT er
så fyldestgørende og jordbunden, i forhold til de andre beretninger der er
meget mere mytiske.
Målene på skibet. At det blev smurt med tjære udvendig og indvendig. De
danske turister kunne LUGTE tjæren!
Alle de facts, der følger med.
Menneskenes ondskab, straffen, folkeslagenes vandring ned langs Eufrat og
Tigris, bosættelserne, Erek, Akkad og Kalne, Nimrod.
Man kan ikke objektivt tillægge de mytiske beretninger en central plads. De
har hørt om syndfloden og fantaseret over den.
Forfatteren til Mosebogen har berettet om den. Og nu finder vi dens rester.
Vi! Har nemlig ikke fæstet vor lid til Gilgamesh, vi har efter moden
overvejelse kastet loddet i vægtskålen til fordel for Noa.
Sagnene bekræfter fint selve begivenheden, som vi kan læse om i skriften.

Jens

Fra : Erik Dalgas

Dato : 16-05-01 07:37

erik.dalgas@mail.dk
Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m3n18ew7hu.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

Bibelen.

> Hvorfor skal kristne gå med skyklapper på?
>HVorfor skal vi ignorere,
> at mange andre religioner har historier, der minder meget om
> kristendommens?

Det skal vi da heller ikke, men at lade os påtvinge hedenske religioner, som
inspiration for Bibelens skrifter er så langt fra den virkelighed jeg tror
på, kender og har erfaret, at blot det at komentere det virker helt forkert.

Erik Dalgas

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-05-01 09:28

> [...]

> på, kender og har erfaret, at blot det at komentere det virker helt forkert.

Overvej muligheden for at andre religioner kan have sandfærdige
beretninger her og der.

Det er uhyre muligt, at flere forskellige oversvømmelses-myter stammer
fra samme oprindelige hændelse.
--
Peter B. Juul, o.-.o When you are a Bear of Very Little Brain, and you Think
The RockBear. ((^)) of Things, you sometimes find that a Thing which seemed

Fra : Niels Steg

Dato : 16-05-01 10:22

> Overvej muligheden for at andre religioner kan have sandfærdige
> beretninger her og der.
>
> Det er uhyre muligt, at flere forskellige oversvømmelses-myter stammer
> fra samme oprindelige hændelse.

Jeg er da altid gået ud fra, at da de forskellige religioners historier
ofte stemmer overens med Bibelens på få punkter, har samme oprindelse,
nemlig overleveringer fra Sem, Kam og Jafet.

Niels

Fra : Ib Mohn

Dato : 15-05-01 23:22

Det er da ikke kun Noahs ark der beviser det. Det er der da mange ting der
gør, prøv at læse det indlæg omkring Guds syv talsmønter

--
Mvh Ib Mohn
Husk det er aldrig forsent at kende Gud

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 16-05-01 02:05

"Ib Mohn" <IbMohn@hotmail.com> mælte sligt:

>Det er da ikke kun Noahs ark der beviser det. Det er der da mange ting der
>gør, prøv at læse det indlæg omkring Guds syv talsmønter

Det er hermed gjort. Prøv at læse mit svar.

Venlig hilsen,

Fra : Ib Mohn

Dato : 15-05-01 23:18

Jeg undre mig over at man kan tage noget af den øvrige historie for gode
vare, da den i HØJ grad er sammensætninger og gisninger.
F.eks. kulstof 14 metoden som man jo er SÅ sikkert på til at beregne tid,
selv om den metode er en udaf 7 metoder, der siger at jorden er millarder af
år gammel. De 7 metoder er igen udaf 16 metoder, hvor de 9 resterende (altså
flertalet) siger at jorden er "kun" 6000 tusinde år gammel.
Tilbage til kulstof 14 metoden, hvis ikke forskeren eller ærkeologen laver
en beregning eller gisning om det ca. tidsrum han eller hun vil tro at den
sten de nu står med i hånden er fra, så får de ikke en skid mere af vide fra
laboratoriet, det kalder jeg tro eller overbevisning for at blive i sproget.
Jeg syntes det er utroligt at ikke kan godtaget den form for exspeditioner
bare fordi det eventuelt kunne bevise at der rent faktisk har forefundet en
flodflom. så akn man jo diskuterer bagefter om det er Noahs oversvømmelse
eller ikke. Det er almindelig kendt på NASA at, hvis man tager noget ko
gødningen og sætter under 300 atomosfære tryk i 20 min. får man råolie. Hvis
man så tager den information og kortlægger over de steder der i dag er
fundet olie vil man se at det er det tryk eller derover. interessant ikke.
Men det beviser jo selvfølgelig ikke en skid for den vantro afligevel. Det
er det samme med DNA. Hvis man skulle sammensætte et menneskes komplekse DNA
ved en tilfældighed eller jordens orden som ved et BIGBANG, ville det være
det samme som at tage en spand med bogstaver, stikke en dynamitstang i
spanden, tænde den og vupti har du en jord eller et menneske. Jeg håber at
læserne af NG selv kan høre hvor tådeligt det lyder.

Fra : Live4Him

Dato : 15-05-01 23:31

"Ib Mohn" <IbMohn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> spanden, tænde den og vupti har du en jord eller et menneske. Jeg håber at
> læserne af NG selv kan høre hvor tådeligt det lyder.
Netop. Jeg er helt enig. Sandsynligheden er astronomisk lille. Selv flere år
før jeg blev en kristen indså jeg dette da jeg om natten kiggede op på
stjernehimlen og med min begrænsede viden om universet, stjerner og afstande
kunne jeg indse at der MÅTTE have været en skaber, en designer, en arkitekt,
bag det hele.

jørgen.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 16-05-01 02:12

"Ib Mohn" <IbMohn@hotmail.com> mælte sligt:

>Jeg undre mig over at man kan tage noget af den øvrige historie for gode
>vare, da den i HØJ grad er sammensætninger og gisninger.

Hvad mener du konkret? De sidste mange århundreders historie er ret så
velunderbygget - hvad oldtiden angår har man en rimelig del skriftelige
og arkæologiske kilder, men derudover er det da ikke sådan, at man bare
tager ting for gode varer uden grund til det.

>F.eks. kulstof 14 metoden som man jo er SÅ sikkert på til at beregne tid,
>selv om den metode er en udaf 7 metoder, der siger at jorden er millarder af
>år gammel.

Kulstof-14 metoden bruges ikke til at udregne jordens alder. Så langt
tilbage er den ikke anvendelig.

>De 7 metoder er igen udaf 16 metoder, hvor de 9 resterende (altså
>flertalet) siger at jorden er "kun" 6000 tusinde år gammel.

Nej, virkelig? Kan du ikke lige dokumentere det?

> [...]
>laboratoriet, det kalder jeg tro eller overbevisning for at blive i sproget.

Det kalder jeg en påstand.

>Jeg syntes det er utroligt at ikke kan godtaget den form for exspeditioner
>bare fordi det eventuelt kunne bevise at der rent faktisk har forefundet en
>flodflom.

Hvad mener du dog?

>så akn man jo diskuterer bagefter om det er Noahs oversvømmelse
>eller ikke.

Enig.

> [...]
>man så tager den information og kortlægger over de steder der i dag er
>fundet olie vil man se at det er det tryk eller derover. interessant ikke.

Nej?

> [...]
>stikke en dynamitstang i spanden, tænde den og vupti har du en jord
>eller et menneske. Jeg håber at læserne af NG selv kan høre hvor

Det er det samme gamle "man får ingen Cadillac ud af at bombe en bunke
bilvrag"-argument. Jeg håber du selv kan indse, hvor tåbeligt, det er.

Venlig hilsen,

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 17-05-01 09:13

> [...]

>år gammel. De 7 metoder er igen udaf 16 metoder, hvor de 9 resterende (altså
>flertalet) siger at jorden er "kun" 6000 tusinde år gammel. [...]

En anden af gruppens brugere var så venlig at gøre mig opmærksom på
dette link: <http://asa.calvin.edu/ASA/resources/Wiens.html>

Det er en amerikansk kristen geolog, der sammed med American Scientific
Affiliation, har udgivet denne artikel, som beskriver, hvordan de
forskellige dateringsmetoder virker og som bekræfter deres
anvendelighed.

Venlig hilsen,

Fra : Claus

Dato : 15-05-01 18:47

Rasmus Underbjerg Pinnerup skrev i meddelelsen
<7un0gt8fnvc9jcoqr07rf3u2jj2vb21a08@4ax.com>...

>Nej, det betyder, at der ligger en klippeformation på et bjerg i
>Tyrkiet, som muligvis kan være resterne af en båd,

Hvor stor er den klippeformation der skulle være resterner af noarks
ark?

Hilsen Claus.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 15-05-01 21:19

"Claus" <kompletkommunikation@get2net.dk> mælte sligt:

>Hvor stor er den klippeformation der skulle være resterner af noarks
>ark?

I udsendelsen siges den at være godt 150 meter lang, hvilket svarer
rimeligt godt til de 300 "ammâ", som den bibelske tekst nævner - noget
der selvfølgelig også ville være tilfældet, hvis beretningen var opstået
efter at nogle folk havde opdaget klippeformationen og undret sig over
den. Interessant er det dog, at klippeformationen er "øjeformet",
hvorimod Noahs fartøj efter alt at dømme har været en stor kasse.

Venlig hilsen,

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-05-01 21:43

"Claus" <kompletkommunikation@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Rasmus Underbjerg Pinnerup skrev i meddelelsen
> <7un0gt8fnvc9jcoqr07rf3u2jj2vb21a08@4ax.com>...

> Hvor stor er den klippeformation der skulle være
> resterner af noarks ark?

Læs de øvrige indlæg i denne tråd, og følg det link til TV2-Nyhederne
Lyrik gav i et af sine indlæg. Og så er dette altså ikke første gang
at det bliver påpeget at denne location skulle være Noa's ark. En
amerikaner, Ron Wyat (stavning?) har for flere år siden lavet grundige
undersøgelser. Der er også lavet en fint dokumenteret video om hans
undersøgelser.

Ron Wyat er for øvrigt nævnt i TV2's indslag, og de tyrkiske
myndigheder har givet en eller anden slags anerkendelse af Ron Wyat's
fund.

Her er faktisk et link med en del dokumentation, langt bedre end det
TV2 præsterede:
http://www.barukmedia.com/newpage1.htm
Klik på "Noas Ark" for at læse artiklen og se billederne!

Og på denne URL http://www.barukmedia.com/newpage9.htm findes der
oplysninger om yderligere materialer om dette fund, både bøger, hæfter
og videofilm!

"Det evige Evangelium" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441
Hvordan blive retfærdig: - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-023.htm
Hvem er det sande Israel? - Hvad er sand tungetale? -
Hvem er Antikrist? - og mange andre artikler!

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 15-05-01 00:49

Lyrik wrote in message <9dpmg5$kpa$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
>Det betyder at der engang var en verden hvoraf nogle få mennesker blev
>frelst igennem vand. Noa og hans familie.

Noah m/familie ble ikke frelst gjennom vann. Noah m/familie ble frelst fra
vann. Heller ingen andre menneske ble frelst gjennom vann på den tiden. De
druknet alle sammen, i vannet.

Noah m/familie bygget en båt som også skulle frelse et par fra verdens
samlede fauna, fra vannet. Alt fra utallige par med ulike typer lus, mygg,
møll, fluer, bier, veps, humler, utalige sorter mark, larver, snægler,
edderkopper, barkebiller og andre biller, frosker, padder, slanger, lemen,
mus, sommerfugler, flaggermus, kattugler, hubro, musvåk, ørn, spurv, trost,
stær, måker, skarv, lundefugl, tiur, røy, ryper,nattergaler, ender, gjess,
kalkun, påfugl, stork, gribber, hauker, pingviner, svaler, duer, flaggermus
rotter, kaniner, rev, hare, stinkdyr, bever, ulv, vaskebjørn, koalabjørn,
grizzlybjørn, svartbjørn og isbjørn, gaupe, jerv, høns, katt, hund, ku,
hest, gris, sau, geit, villsvin, rådyr, elg, rein, hjort, gaseller, sebra,
dromedar, kameler, løver, tigre, geoparder, pantere, hyener, bøffler og
elefanter.

Hadde jeg vært Noah, hadde jeg hoppet i havet for å bli frelst fra å redde
den øvrige delen av jordens fauna, som dette er en liten brøkdel av. Og så
tenk å holde styr på dem da.

Kjellemann

Fra : S. Mikkelsen

Dato : 15-05-01 17:06

Ja fiskene havde han allerede reddet ved at lade dem blive i vandet.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-05-01 00:49

"Lyrik" <lyrik@vip.cybercity.dk> writes:

> Det ser ud som om Rasmus er blevet stum i den anledning. Så vil jeg lige
> pointere hvad det betyder.
> Det betyder at der engang var en verden hvoraf nogle få mennesker blev
> frelst igennem vand.

Umm.. Et fund af noget, der måske har været et skib engang beviser
altså ikke at Jorden har været dækket af vand.

Hvis man skulle gå hen og finde noget, der måske engang var en hytte,
et sted i Brasiliens regnskove, betyder det så, at Sydpolen har været
beboet i årtusinder?

Fra : S. Mikkelsen

Dato : 15-05-01 17:10

Længden passede på noahs ark...og så fandt man nogle metaldyvler.
Og så var det På araratbjerget....så langt så godt. hvorfor skulle man slæbe en
båd så langt op i den størrelse...det lyder osse mærkligt.
Men har man dateret det tilbage til nogenlunde på Noahs tid?
Og kan man stole på C 14 metoden...?

S.

Fra : Live4Him

Dato : 15-05-01 21:53

"S. Mikkelsen" <ssm@io.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> båd så langt op i den størrelse...det lyder osse mærkligt.
> Men har man dateret det tilbage til nogenlunde på Noahs tid?
Gud er større end en hvilken som helst metode, og Han dikteres ikke af tomme
nørdhjerner med deres små lommeregnere.

GUD ER !

EOD.

Fra : S. Mikkelsen

Dato : 17-05-01 08:48

derfor kan man da godt forsøge sig med en C 14 metode

Fra : Erik Larsen

Dato : 15-05-01 18:41

"Lyrik" <lyrik@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det betyder at der engang var en verden hvoraf nogle få mennesker blev
> frelst igennem vand. Noa og hans familie.

Helt sikkert