MS Windows
briani 27239
checke fildato i script
Fra : Peter Jensen

Dato : 04-10-04 09:03

Hej ng.

Skulle der sidde nogle "scripthajer" der kan hjælpe
mig med at holde fildatoen (ændret) op mod systemdatoen
i en bat fil ?

Scenariet er at jeg skal kopiere en fil fra A til B.
For en sikkerheds skyld vil jeg gerne sikre mig at
filen er blevet rettet så den indeholder de aktuelle
data jeg skal bruge i B.
Det vil jeg sikre mig ved at checke filens dato og
holde den op mod systemdatoen.
Nogen der har et bud på hvorledes jeg bærer mig ad
med det ?

Vi snakker Win XP hvis det skulle have noget at sige.
--
Peter J

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 04-10-04 15:55

> Skulle der sidde nogle "scripthajer" der kan hjælpe
> mig med at holde fildatoen (ændret) op mod systemdatoen
> i en bat fil ?

Du kan spørge i dk.edb.programmering[.visual-basic]

> [...]
> filen er blevet rettet så den indeholder de aktuelle
> data jeg skal bruge i B.
> Det vil jeg sikre mig ved at checke filens dato og

Kan du det udelukkende ved at se på datoerne?

MVH Jonas (aka Juke)

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 04-10-04 15:56

"Jonas Schmeltz Aaberg" <julledyret@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du kan spørge i dk.edb.programmering[.visual-basic]

[klip]

- Dér var jeg vist lidt for hurtig.
Grupperne hedder:
dk.edb.programmering
dk.edb.programmering.basic.visual-basic

Så skulle den være på plads!

MVH Jonas (aka Juke)

Fra : Bertel Brander

Dato : 04-10-04 19:06

Peter Jensen wrote:
> Hej ng.
>
> Skulle der sidde nogle "scripthajer" der kan hjælpe
> mig med at holde fildatoen (ændret) op mod systemdatoen
> i en bat fil ?

Du kunne starte med noget i stil med:

@echo off
for /F %%I in ('dir /B *') do @call :Process "%%I" %%~tI
goto :eof

:Process
if %2==%Date% (
echo Filen %~1 er fra i dag
) else (
echo %~1 er fra %2
)

> Vi snakker Win XP hvis det skulle have noget at sige.

Det har i denne sammenhæng meget at sige, ovenstående
ville ikke kunne køre på 95/98/Me. Der skal laves en
lille ændring hvis det skal køre på NT.

--
Juliet: What's in a name? that which we call a rose
By any other name would smell as sweet; ...

Fra : Peter Jensen

Dato : 04-10-04 21:18

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev
> Du kunne starte med noget i stil med:
[SNIP script]

Det funker jo bare !
Det er super, resten kan jeg fixe.
If sætningen bliver til noget kopiering
hvis datoen er idag og en meddelelse
hvis ikke den er.

> Det har i denne sammenhæng meget at sige, ovenstående
> ville ikke kunne køre på 95/98/Me. Der skal laves en
> lille ændring hvis det skal køre på NT.

Grande, så var det da godt jeg fik det med
Takker mange gange !
--
Peter J