MS Windows
briani 27239
Messenger
Fra : Ukendt

Dato : 01-10-04 22:39

Jeg har fået fjernet Messenger, men vil gerne have programmet ind igen.
Hvordan kan jeg det?

/Michael

Fra : Bjorn Jensen

Dato : 01-10-04 23:28

Hej

"Vint" <ingen> wrote in message
> Jeg har fået fjernet Messenger, men vil gerne have programmet ind igen.
> Hvordan kan jeg det?
>
> /Michael

Fjernet? Helt fra PC´en eller bare de-aktiveret tjensten uder tjenester?

Hvis helt fjernet, så burde den vise sig under Windows opdateringssystemet
som værende klar til installation og så er de bare at vælge programmet til
installering igen.

Hvis bare de-aktiveret, så skal du gå ind under administration og videre ind
under tjenester og på listen over alle tjenesterne i systemet finde
Messenger og her åbne opsætningen og starte programtjenesten op igen.

Det er i hvert fald noget i den retning...

mvh
Bjorn

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-10-04 00:28

"Bjorn Jensen" <bjornjen@nospam.yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Messenger og her åbne opsætningen og starte programtjenesten op igen.
>
> Det er i hvert fald noget i den retning...

Nej, det er formentlig ikke noget i den retning. Hvis vi går ud fra, at den
Messenger, som spørgeren har mistet, er den som bruges til chat over nettet
osv, så er det ikke den samme Messenger, som du henviser til.
Prøv selv at gå ind og se, hvad der står beskrevet om Messenger under
tjenester.
Kort fortalt er den beregnet til net send meddelelser fra Alerter mellem
klienter og servere.
Det er faktisk en tjeneste, som man bør deaktivere, idet den benyttes til at
sende spammeddelser med. Mange har oplevet, at der dukker bokse op med
diverse tilbud og advarsler, herunder hvor den udgiver sig for at komme fra
Microsoft og opfordrer til at man opdaterer sin Messenger via et medfølgende
link. Det er der en del, som der har gjort, og de beskrive så deres kvaler i
virus gruppen.
Jeg har selv deaktiveret tjenesten, men den anden Messenger kører
upåklageligt videre.

Kurt

Fra : Bjorn Jensen

Dato : 02-10-04 01:23

Hej
"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> wrote in message

> [...]
> virus gruppen.
> Jeg har selv deaktiveret tjenesten, men den anden Messenger kører

Nu bruger jeg ikke messenger, men kan huske for "lang tid siden", da dette
emne var højaktuelt, da de-aktiverede vi alle chat-messenger i "notifikation
area" og derefter, for at sikre, at den ikke dukkede op igen, gik vi ind og
de-aktiverede den bagved liggende tjeneste messenger under tjenester og så
dukker messenger ikke op igen, hverken på den ene eller anden måde. Det var
den handling der fik mig til at svare som jeg gjorde.

Jeg misforstod så åbenbart spørgsmålet helt og holdent og det er jeg da
maget ked af. Så glem mit indlæg angående messenger...
Og jeg ved selvfølgelig ikke om mine kilder omkring de-aktivering af
messenger dengang vidste, hvad de gjorde eller ej, det var bare sådan, jeg
fik det forklaret og så gjorde jeg det. Jeg har ikke siden tænkt særligt
meget over om det nu også var som forklaret eller om det var to uafhængige
tjenester/programmer.
Men jeg er da glad for at få udvidet min horisont - så tak for dit indlæg.

mvh
Bjørn

Fra : Bjorn Jensen

Dato : 03-10-04 11:48

Hej
"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> wrote in message

---cuttet lidt---
> [...]
> virus gruppen.
> Jeg har selv deaktiveret tjenesten, men den anden Messenger kører

Ikke at det betyder så meget, men jeg fandt ud af efterfølgende, at det er,
som du siger (hvilket jeg selvfølgelig også troede på), altså at der er 2
Messengers. Men når man ikke bruger det program, så følger man jo heller
ikke så meget med i udviklingen. Og hvis hvor ven i problembeskrivelsen har
nævnt den messengers - som han ønskerde at få tilbage - fulde navn, så var
jeg nok heller ikke faldet i "så meget"

Men vi taler altså om:
1) Windows Messenger
og
2) MSN Messenger

Og som du sikkert har regnet ud, så gik mit svar på Windows Messenger.

Men hvis ikke du havde skrevet det til mig, som du gjorde, så havde jeg nok
bare rådet videre, som om der var en Messenger og at det hang sådan og sådan
sammen.

Så tak for uddybningen der gjorde, at jeg fik det sat rigtigt på plads...

Mvh
Bjørn

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-10-04 20:33

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-10-04 20:38

> [...]
> sammen.
>
> Så tak for uddybningen der gjorde, at jeg fik det sat rigtigt på plads...

Hej Bjørn
Jeg tror desværre ikke det er faldet helt på plads, men det er heller ikke
nemt.
Windows messenger følger med bl.a. win xp.
MSN Messenger er mig bekendt et program som man downloader specielt, og som
vist nok kan nogenlunde det samme som windows messenger.
Men den Messenger som man bør deaktivere som du beskrev det, er ikke et
chatprogram på den måde, men bruges som jeg beskrev det.
Om det hedder andet end Messenger skal jeg lade være usagt.
Men jeg har en standard installation af win xp pro, og der fulgte windows
messenger og messenger med. Men jeg har ikke MSN messenger, da jeg ikke har
hentet det.
Jeg har dekativeret Messenger funktionen.
Forvirret - tja

Kurt

Fra : Bjorn Jensen

Dato : 04-10-04 00:49

Hej
> [...]
> har
> hentet det.
> Jeg har dekativeret Messenger funktionen.

Nu har jeg været inde i "Messinger tjenesten" og læst lidt og ganske rigtig
som du siger, så er der åbentbart 3 Messingers nu :)

For i Messenger tjenesten står der direkte følgende:
Transmits net send and Alerter service messages between clients and servers.
This service is not related to Windows Messenger. If this service is
stopped, Alerter messages will not be transmitted. If this service is
disabled, any services that explicitly depend on it will fail to start.
Og de afhængigsforhold der tales om er hos mig:
1) NetBIOS Interface
2) Plug and Play
3) Remote Procedure Call (RPC)
4) Workstation

Så det er måske slet ingen god idé at stoppe den tjeneste? :)
Nu når vi ved, at den ikke har noget med hverken Windows Messenger eller MSN
Messenger!

Men under alle omstændigheder, så det jeg skrev allerførst var hvad >alle<
talte om og gjorde i starten af Win98 tiden (mener at Windows Messenger
først kom med 98, men er ikke helt sikker - det kan godt have været
tidligere)

Men vi har altså nu:
1) En messenger tjeneste der vel egentligt skal være der!
2) Et Windows Messenger online program der følger med OS´et mere eller
mindre valgfrit!
samt
3) Et MSN Messenger online/chat software som installeres udefra!

Har jeg nu forstået det?

Mvh
Bjørn

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 01-10-04 23:44

Vint wrote:
> Jeg har fået fjernet Messenger, men vil gerne have programmet ind
> igen. Hvordan kan jeg det?

Har du søgt efter programmet på nettet og prøvet at installere det?

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=77c3799f-6388-4193-8002-be55584c1ac1
--
Hilsen Torben Greve Otzen