MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
LDAP-adgang til Active directory
Fra : Per Munster

Dato : 28-09-04 13:04

Goddag,

Jeg har opdaget at en simpel Outlook Express på min pc er koblet op til
Active Directory (AD) i vort system.

Det er interessant, fordi AD kunne udgøre en alternativ kilde til adgangen
til brugerdata (e-mail-adresser), i det omfang at Exchange ikke benyttes.

Men jeg vil gerne benytte adgangen i Outlook. Imidlertid har jeg forsøgt at
kopiere oplysningerne ind:

Disse er:

Port 3268
Servername: NULL - hvilket den i hvertfald ikke er
Account name: NULL
Search base : NULL

Men jeg får melding retur, når jeg forsøger at slå en bruger op, at der ikke
kan etableres adgang til LDAP-serveren.

Aller helst ville jeg også benytte et andet adresseprodukt, så jeg frit kan
definere adresselister - hvor jeg tror at jeg i AD er henvist til at kunne
slå dem op der er defineret som logonbrugere på systemet.

Hvad gør man?