MS Windows
briani 27239
SP2 SP2 SP2
Fra : cern

Dato : 25-09-04 22:28

Det er da ganske utroligt, at SÅ mange har problemer med SP2.
De sidste 10 dage er der ca 50 indlæg om besværligheder med
denne opdatering
I den tidligere SP1, var der ingen problemer.
Hvad gør denne SP2 egentlig godt for, udover en ny indbygget firewall.
sådanne findes der jo et hav af i forskellige udgaver.
har man opdateret sin XP løbende, har man næppe brug for andet.
mange er så heldige, at det forløber uden de store problemer.
Til alle andre...bliv ved Sp1, og vent ..der kommer sikkert
en hel del rettelser, ligesom der plejer, når MS kommer med noget nyt
det er måske de sidste krampetrækninger før næste udgave af Windows.
..
//cern

Fra : Nicolai

Dato : 25-09-04 23:27

> Det er da ganske utroligt, at SÅ mange har problemer med SP2.
> De sidste 10 dage er der ca 50 indlæg om besværligheder med
> denne opdatering
Ingen probs her. De fleste er fejl 40.

> I den tidligere SP1, var der ingen problemer.
Jo, sikkerhedsfejl.

> Hvad gør denne SP2 egentlig godt for, udover en ny indbygget firewall.
Søg på MS ;) ( der er mange rettelser)

> har man opdateret sin XP løbende, har man næppe brug for andet.
Korrekt.

> [...]
> en hel del rettelser, ligesom der plejer, når MS kommer med noget nyt
> det er måske de sidste krampetrækninger før næste udgave af Windows.

Helt skævt råd - fra endnu en der slet ikke har baggrunden for en anbefaling
i denne kaliber.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-09-04 00:20

cern skrev:

> I den tidligere SP1, var der ingen problemer.

Der var også mange, som dengang oplevede problemer, så vidt jeg
husker.

> Hvad gør denne SP2 egentlig godt for, udover en ny indbygget
> firewall.

Firewallen er egentlig kun en lille brøkdel af de ændringer og
rettelser, der er sket.

Over 800 fejlrettelser f.eks.:
<http://support.microsoft.com/?kbid=811113>

Se evt. også:
<http://www.microsoft.com/windowsxp/sp2/topten.mspx>.

> har man opdateret sin XP løbende, har man næppe brug for
> andet.

Men alligevel indeholder SP2 mange rettelser, som du ikke
finder i tidligere udgaver. Det kan du læse mere om her:
<http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/maintain/sp2chngs.mspx>

> Til alle andre...bliv ved Sp1, og vent ..

Eller prøv SP2 og hvis det ikke virker, så gå tilbage igen.
Det ville være dumt at droppe SP2 bare fordi andre siger, at
den giver problemer. Det kunne jo ske, at den kørte som en
drøm hos en selv, hvilket er tilfældet her.

> der kommer sikkert en hel del rettelser, ligesom der plejer,
> når MS kommer med noget nyt

Ligesom der gør til alt muligt andet software ja.

> det er måske de sidste krampetrækninger før næste udgave af
> Windows.

Det varer vist lige et par år endnu. :)
<http://www.winsupersite.com/images/showcase/longhorn_winhec_07.png>

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-09-04 01:01

Faktisk er det forbavsende få der har haft problemer. Måske fordi der
endnu ikke er så mange der har installeret den.

Fra : Peter Hansson

Dato : 26-09-04 01:23

> Faktisk er det forbavsende få der har haft problemer. Måske fordi der
> endnu ikke er så mange der har installeret den.

Installerede med det samme, og har ikke haft nogen problemer endnu. Man
skulle selvfølgelig lige vænne sig til det nye servicecenter m.v.
Den blev installeret oveni alt det gamle.
Det skal siges, at jeg kørte både ad-aware samt spybot og spysweeper før jeg
opdaterede.
Desuden brugte jeg den fulde 256MB version.

PH

Fra : preben nielsen

Dato : 26-09-04 08:44

"cern" <aussie_cern@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da ganske utroligt, at SÅ mange har problemer med SP2.
> De sidste 10 dage er der ca 50 indlæg om besværligheder med
> denne opdatering

Sammenlign det med de tusinder og atter tusinder, som ingen
problemer har - jeg selv inklusive.

> I den tidligere SP1, var der ingen problemer.

Jo.

> [...]
> noget nyt
> det er måske de sidste krampetrækninger før næste udgave af

Lad være med at give andre "gode råd" baseret på for tyndt et
grundlag.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Kurt Lund

Dato : 26-09-04 10:03

> [...]
> en hel del rettelser, ligesom der plejer, når MS kommer med noget nyt
> det er måske de sidste krampetrækninger før næste udgave af Windows.

Hej Cern
hvorfor går du ikke over til Mac ;).
Du skræmmer en masse folk væk fra SP2 bare fordi du og nogle få 100
har problemer med SP2 og som så råber op over at den er noget lort.
I burde måske vurdere om det ikke er jeres pc der er fuldt af "ROD" gamle
driver - demoer- software der ikke bruges mere og som så ligger og laver
lort idet.
Eller måske er jer der ikke kan finde ud af det, bare fordi der lige
pludselig
er en firwall der virker i SP2.
Jer vil bedømme de fejl der kommet her i gruppen med SP2 som F40 fejl i 99,5
%
af tilfældene.

Alle dem jeg kender der har installeret SP2 har ikke nogle problemer
overhovedet,
men de holder også deres pc i orden og de ved nogenlunde hvad de laver på en
pc.

Og hvis man ikke installere SP2, så er det jo nok begrænset hvor længe man
kan blive ved med
at opdatere sin Windows.

Bare min mening om dette

Mvh
Kurt

Fra : Ib E. Christensen

Dato : 26-09-04 10:26

"cern" <aussie_cern@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da ganske utroligt, at SÅ mange har problemer med SP2.
> De sidste 10 dage er der ca 50 indlæg om besværligheder med
> denne opdatering

Ca. 50 ud af hvormange?

Mvh Ib

Fra : Henning Lund

Dato : 26-09-04 10:49

Ib E. Christensen skrev:

> Ca. 50 ud af hvormange?

Jeg kan kun sige at SP 2 har forbedret hastigheden på brugerfladen af
min maskine, det eneste jeg er utilfreds med, er at XP´s firewall ikke
kan forliges med Bullet Proof serveren, ellers har jeg kun posetive ting
om SP2.
Talte det ned til 49?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-09-04 13:13

Henning Lund skrev:

> det eneste jeg er utilfreds med, er at XP´s firewall ikke kan
> forliges med Bullet Proof serveren

Mener du ikke klienten, eller har du også problemer med serveren?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henning Lund

Dato : 26-09-04 15:12

Thomas G. Madsen skrev:

> Mener du ikke klienten, eller har du også problemer med serveren?

Tanketorsk, det er søndag og hjernen er koblet fra, blodet strømmer
andet steds hen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-09-04 19:57

Henning Lund skrev:

> Tanketorsk,

Nå ok.

> det er søndag og hjernen er koblet fra, blodet strømmer andet
> steds hen

Oh-la-la. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henning Lund

Dato : 27-09-04 04:58

Thomas G. Madsen skrev:

> Oh-la-la. :)

Det giver så bagslag mandag morgen, gaaaab.