MS Windows
briani 27239
Windows Xp Pro genstarter konstant
Fra : Jesper Sloth

Dato : 19-09-04 20:24

Hej

Min xp pro genstarter igen og igen, har lige lavet en om installation, men
det hjalp ikke. Har kikket lidt i system loggen, og det ser ud til en TCPIP
fejl. Dette står som en advarsel, og så genstarter computeren.

Mvh

Jesper

TCP/IP har nået sikkerhedsgrænsen, der er pålagt antallet af samtidige
forsøg på oprettelse af TCP-forbindelser.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-09-04 20:36

Jesper Sloth skrev:

> TCP/IP har nået sikkerhedsgrænsen, der er pålagt antallet af
> samtidige forsøg på oprettelse af TCP-forbindelser.

Har du et P2P-program installeret? Altså noget ala Kazaa, eDonkey
eller noget i den stil?

Hvis ikke, så har du sikkert fået noget malware ind på maskinen.
I WinXP SP2 er der en grænse på maks. 10 samtidige forbindelsesforsøg
og hvis de overskrides, får du TCP/IP-advarslen i logbogen (Event-ID:
4226).

Meddelelsen i logbogen, burde dog ikke få computeren til at genstarte,
men det kan malwaren være skyld i, hvis det da er malware selvfølgelig.

Har du en Umax-scanner? I så fald kan det være årsagen jf.:
<http://support.microsoft.com/?kbid=873161>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-09-04 20:46

Thomas G. Madsen skrev:

> I WinXP SP2 er der en grænse på maks. 10 samtidige forbindelsesforsøg

Altså indefra og ud og det er kun forbindelsesforsøg, som slår fejl,
der er tale om. Du kan sagtens have mere end 10 samtidige forbindelser
selvfølgelig.

<http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/maintain/sp2netwk.mspx#EHAA>

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper Sloth

Dato : 20-09-04 06:21

Hej

Jeg har da Emule kørende nogel gange men den kommer med fejlen uden den
kører. Jeg har scannet systemet med Spysweeper, og det er helt clean. Jeg
kan bare se at det er den sidste fejl melding den kommer med inden den
genstarter. Så jeg ved ikke hvad der ellers kan være galt, den lavede også
fejlen inden jeg installerede sp2.

Mvh

Jesper

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-09-04 13:44

Jesper Sloth skrev:

> Jeg har da Emule kørende nogel gange men den kommer med fejlen
> uden den kører.

Er du sikker på det? I så fald tyder det krafigt på, at du har
noget snavs på dit system, eller et eller andet program, som
forsøger at forbinde til andre computere, som pt. ikke er klar
til at tage imod.

> Jeg kan bare se at det er den sidste fejl melding den kommer
> med inden den genstarter. Så jeg ved ikke hvad der ellers kan
> være galt,

Du kunne evt. prøve at hente TCPView fra Sysinternals på denne
adresse: <http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/tcpview.shtml>.
Den kan vise dig, hvilke programmer eller processer som forsøger
at kontakte andre computere. Det kan du godt nok også kontrollere
med netstat -an i en kommandoprompt, men netstat bliver ikke
opdateret "real-time", så TCPView er i mine øjne bedre til at
holde øje med, hvad der sker.

> den lavede også fejlen inden jeg installerede sp2.

Du mener at den genstartede, eller? Mig bekendt, så eksisterede
TCP/IP-sikkerhedsgrænsen ikke i tidligere versioner af WinXP.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper Sloth

Dato : 20-09-04 16:24

Hej

Hmm nu har den lavet, 2 genstart igen uden denne fejl, den laver et
minidump, kan man åbne og læse det, og få noget fornuftigt ud af
fejlbeskrivelsen. Det er som om at der skal være aktivitet på en af hd, men
jeg har lavet scandisk, og det ser fint ud kan man tjekke om det skulle være
en fejl på hd med nogle andre programmer?

Mvh

Jesper

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-09-04 16:32

Jesper Sloth skrev:

> Det er som om at der skal være aktivitet på en af hd, men jeg
> har lavet scandisk, og det ser fint ud kan man tjekke om det
> skulle være en fejl på hd med nogle andre programmer?

De fleste harddiskproducenter har på deres hjemmeside et program,
som kan kontrollerer, om disken er tip top eller ej.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 20-09-04 06:40

Jesper Sloth (sloth@tele2adsl.snydt.dk) skrev følgende:

> [...]
> installation, men det hjalp ikke. Har kikket lidt i system loggen, og
> det ser ud til en TCPIP fejl. Dette står som en advarsel, og så

Prøv at smide et nyt netkort i maskinen.
Bare for at udelukke et evt. defekt netkort.

--
Peter Thomas Fischer
http://www.fischer.as & http://www.humlebæk.dk