MS Windows
briani 27239
Problemer med hjemmesider efter SP2
Fra : Snavox

Dato : 17-09-04 10:21

Hej.

Efter installation af SP2 har jeg store problemer med at komme ind på
forskellige hjemmesider, f.eks. www.nybolig.dk og www.estate-maeglerne.dk.

Dele af siden kommer ind, men højre spalte på Nybolig-siden, hvor
søgefelterne findes bliver ikke indlæst.

Jeg har forsøgt med flere forskellige browsere, IE 6.0, FF 1.0 og Opera
7.54, og har sat sikkerhedsindstillingerne ned til laveste niveau i dem
alle, men uden held. Derfor har jeg mistanke om, at det er noget generelt i
Windows (og derfor tillader jeg mig at spørge i denne gruppe).

Har nogen et bud på, hvad der er galt?

Venlig hilsen

Poul

---

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-09-04 12:42

Snavox skrev:

> Har nogen et bud på, hvad der er galt?

Hvad med en installeret software-firewall, som er sat til at blokere
for banner-reklamer?

PS. Der er ingen problemer med de to nævnte sider her på SP2 og IE.
Jeg kan sagtens se søgefelterne på nybolig-siden og ditto på estate-
maeglerne.dk.

--
Hilsen
Madsen

Fra : FedeDorit

Dato : 17-09-04 12:57

> [...]
>
> PS. Der er ingen problemer med de to nævnte sider her på SP2 og IE.
> Jeg kan sagtens se søgefelterne på nybolig-siden og ditto på estate-

Jeps ingen problemer her heller med Win XP Pro,IE 6.0 + SP2

Fra : Snavox

Dato : 17-09-04 13:40

Hej.

Jeg har ikke foretaget ændringer ud over at putte SP2 ind.

> Jeps ingen problemer her heller med Win XP Pro,IE 6.0 + SP2

Mystisk - har helt samme konfig.

Jeg går ud fra, at det er en javarelateret fejl, men afinstallation af java
og geninstallation har heller ikke hjulpet.

Venlig hilsen

Poul

---

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-09-04 13:52

Snavox skrev:

> Jeg har ikke foretaget ændringer ud over at putte SP2 ind.

Nej, men hvad var der før du installerede SP2?
Har du en tredjeparts firewall installeret? Jeg ved f.eks. at
Norton Internet Security kan finde på at blokere for menuer på
hjemmesider, fordi den fejlagtigt ser dem som bannerreklamer.

> Jeg går ud fra, at det er en javarelateret fejl, men
> afinstallation af java og geninstallation har heller ikke
> hjulpet.

Jeg ved ikke om der er brugt Java på omtalte sider, men jeg kan
fortælle, at jeg har MS' JVM 3810 installeret.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Snavox

Dato : 17-09-04 14:25

Hej.

> [...]
> Norton Internet Security kan finde på at blokere for menuer på
> hjemmesider, fordi den fejlagtigt ser dem som bannerreklamer.

Du har ret! Jeg bruger Agnitum Outpost, og den har tidligere sluppet siderne
ind uden problemer, men ikke mere. Nu vil jeg forsøge at lave undtagelser
for de pågældende sider og så håbe, at det kan løses ad den vej.

Tak for hjælpen!

Venlig hilsen

Poul Christensen

---

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-09-04 14:32

Snavox skrev:

> Du har ret! Jeg bruger Agnitum Outpost, og den har tidligere
> sluppet siderne ind uden problemer, men ikke mere.

Jeg tænkte nok at det var noget af det her såkaldte "sikkerheds-
software", som laver koks, for det er set så utallig mange gange
før. (Jeg har selv kæmpet med det engang, men den tid er heldigvis
forbi).

> Tak for hjælpen!

Velbekomme.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Snavox

Dato : 17-09-04 15:03

Hej igen.

> [...]
> software", som laver koks, for det er set så utallig mange gange
> før. (Jeg har selv kæmpet med det engang, men den tid er heldigvis

De arbejder iflg. deres hjemmeside med en ajourføring, der kan fungere
sammen med SP2.

Kører du med hardwareFW, eller har du fundet en softwareFW, der virker?

Venlig hilsen

Poul

---

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-09-04 15:12

Snavox skrev:

> De arbejder iflg. deres hjemmeside med en ajourføring, der kan
> fungere sammen med SP2.

Okay. Det er da altid noget.

> Kører du med hardwareFW, eller har du fundet en softwareFW,
> der virker?

De sidste ca. tre år har jeg kørt uden firewall, men inden computeren
kommer på nettet, lukker jeg af for alle de netværkstjenester, som
jeg alligevel ikke har behov for. Det har vist sig at være effektivt
både hvad angår Win2000 (da jeg brugte den), WinXP første udgave og
SP1, så jeg gør det samme med SP2.

--
Hilsen
Madsen