MS Windows
briani 27239
Problemer med XP2 firewall i opstaren
Fra : Martin Schultz

Dato : 16-09-04 14:59

Hejsa

Når min danske windows XP sp2 lige er startet op kommer der en ballon op
der siger din computer er muligtvis i fare fordi firewallen ikke er slået
til. Så kan man så trykke sig ind for at aktivere den. Dette kan man dog
ikke. Når man trykker på aktiver siger den at det ikke kan lade sig gøre,
dog uden at skrive noget specifikt.

HVis man så venter lidt bliver den dog aktiveret alligevel. også selv om
man ikke har været inde og trykke aktiver. Nogen der har hørt om det
problem før?

Martin

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-09-04 15:11

Martin Schultz skrev:

> HVis man så venter lidt bliver den dog aktiveret alligevel.
> også selv om man ikke har været inde og trykke aktiver. Nogen
> der har hørt om det problem før?

Har du en anden tredjeparts-firewall installeret?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Martin Schultz

Dato : 16-09-04 15:18

On Thu, 16 Sep 2004 16:10:36 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Har du en anden tredjeparts-firewall installeret?

Nej og det har der heller ikke tidligere været installeret på maskinen.

Martin

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-09-04 15:39

Martin Schultz skrev:

> Nej og det har der heller ikke tidligere været installeret på
> maskinen.

Okay. Har du installeret SP2 oveni en eksisterende installation?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Martin Schultz

Dato : 16-09-04 15:41

On Thu, 16 Sep 2004 16:38:37 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Okay. Har du installeret SP2 oveni en eksisterende installation?

Ja der var installeret XP home sp1 før.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-09-04 15:53

Martin Schultz skrev:

> Ja der var installeret XP home sp1 før.

Der ligger nok noget snavs tilbage fra den gamle installation, som
laver koks i det. Spørgsmålet er så bare hvad.
Jeg ville starte forfra med en slipstreamet SP2-CD, men andre har
sikkert bedre forslag.

--
Hilsen
Madsen