MS Windows
briani 27239
XP SP2
Fra : Thomas \(6100\)

Dato : 15-09-04 21:27

Hej,

har lige installeret SP2, men hold da helt ferie det tager længe om at
starte op nu. Hvad laver SP2?

Hvad kan man gøre for at få sin "gamle" opstartshastighed tilbage?

Ligeledes i Outlook, hvis man er tilmeldt nogle nyhedsmails eller lignende,
skal man klikke på en linie for at få billederne vist i outlook. Nogle
billeder blev blokeret for at hjælpe med til at forhindre at afsenderen kan
identificere din computer, klik for at hente billederne, hvordan slipper man
for det?

På forhånd tak!

Thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 15-09-04 21:37

Måske ikke det rigtige svar, men kan du ikke lave en genopretning til det
tidspunkt lige før du installerede service pack 2?
) Hans

Fra : Peter Hansson

Dato : 15-09-04 21:43

"Thomas (6100)" <hvaselineXXX@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nogle billeder blev blokeret for at hjælpe med til at forhindre at
> afsenderen kan identificere din computer, klik for at hente billederne,

Har lige installeret XP2. Har samme problem, men har prøvet følgende:

Ind i servicecentret>Firewallindstillinger=>undtagelser=>tilføj Outlook.

Jeg ved ikke om det virker, da jeg ikke har modtaget nogle mails med html
endnu efter ændringen.

PH

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-09-04 21:54

Thomas (6100) skrev:

> har lige installeret SP2, men hold da helt ferie det tager
> længe om at starte op nu. Hvad laver SP2?

Ved det ikke. Det er ikke noget jeg oplever på min SP2.

> Ligeledes i Outlook, hvis man er tilmeldt nogle nyhedsmails
> eller lignende, skal man klikke på en linie for at få
> billederne vist i outlook.

Snakker du Outlook eller snakker du Outlook Express?
Hvis Outlook Express så Funktioner > Indstillinger > Sikkerhed,
hvor du fjerner fluebenet i 'Bloker billeder og andet eksternt
indhold i html-e-mail'.

Jeg begriber dog ikke at du vil have den funktion koblet fra, men
det er selvfølgelig op til dig. Det er meget brugt at lave links
til eksterne billeder i spam-mails så spammeren kan få bekræftet,
at adressen bliver brugt. Resulatet af at hente sådan et billede
er endnu mere spam.

Se evt.: <http://www.microsoft.com/windowsxp/using/web/sp2_oe.mspx>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-09-04 22:12

Da du højreklikkede for at downloade billeder undrede du da slet ikke
over hvad de andre muligheder var til?
Jeg vil anbefale dig ikke bare at automatisk hente alle billeder.
Tilføj i stedet dem du er sikre på er OK til "Safe Senders list".

Fra : Thomas \(6100\)

Dato : 15-09-04 23:25

tak tak

Thomas

Fra : Nosuchperson

Dato : 16-09-04 13:56

Det bedste jeg kan finde at sige om SP2 er at den er nem at afinstallere
igen (kontrolpanel - tilføj eller fjern programmer - vælg Service Pack2 og
klik på "fjern".
På min ikke helt nye Athlon2400 afviklede den alting med lange ventetider
efter at SP2 blev installeret, men normal hastighed var straks tilbage efter
at jeg fjernede "op"graderingen. Mon ikke der snart kommer en SP2 der er
bedre gennemarbejdet? Som vanligt var Microsoft´s supportsider ikke til
hjælp.

Mvh

Bo Abrahamsen

Microsoft Slow Performance(TM) pack 2...

Fra : ///JJ

Dato : 16-09-04 14:10

Nosuchperson wrote:
> [...]
> Microsoft´s supportsider ikke til hjælp.
> Bo Abrahamsen
> Microsoft Slow Performance(TM) pack 2...

Hmm - sjovt nok har flertallet oplevet en performance-forbedring efter SP2 -
måske du skulle give den en chance igen engang, evt. når du starter helt
forfra med en installation.

Mvh
///JJ

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 16-09-04 15:16

On Thu, 16 Sep 2004 15:10:01 +0200, "///JJ" <nospam@tdcadsl.dk>
> [...]
>måske du skulle give den en chance igen engang, evt. når du starter helt

Er der nogen der har taget en exakt tid, eller er det
fornemmelser.
Ugebladene er fyldt med gode råd, som masser af
mennesker synes virker for alt muligt
mvh Ebbe

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-09-04 14:10

Nosuchperson skrev:

> [...]
> var straks tilbage efter at jeg fjernede "op"graderingen. Mon
> ikke der snart kommer en SP2 der er bedre gennemarbejdet?

Hvis du læser lidt i tidligere tråde, som omhandler SP2 her i
gruppen, så oplever de fleste faktisk, at SP2 kører hurtigere
end tidligere versioner, så det må være et specifikt problem
på din computer.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Anders Lund

Dato : 16-09-04 14:15

Nosuchperson wrote:

> [...]
> at jeg fjernede "op"graderingen. Mon ikke der snart kommer en SP2 der er
> bedre gennemarbejdet? Som vanligt var Microsoft´s supportsider ikke til

Og det er ikke fordi du har en firewall kørende og den så begyndte at
konflikte med SP2 firewall?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Bent M

Dato : 17-09-04 14:39

Også jeg har installeret SP2 (forsøgt) , efter downloadning installation osv
som øjensynligt forløb normalt, så gjorde Pc'en ved opstart det at alle
ikoner proces linie osv var helt væk, man kunne ikke komme i kontakt med den
overhovedet, en mulighed tilbage, simpelthen at trække stikket ud af væggen
! Starte op i fejlsikret tilstand og vælge et genoprettelses punkt dagen
før, og så var alt ved det gamle.

Pc: medion
Pentium 4 3 Ghz.
512 Mb ram
160 Gb Hdd.
Har nogen et bud på havd gik galt her ??

Mvh Bent M

Fra : Morten Bowman

Dato : 17-09-04 22:07

On Fri, 17 Sep 2004 15:38:55 +0200, "Bent M" <bom@skovparknet.dk> wrote:

> [...]
>! Starte op i fejlsikret tilstand og vælge et genoprettelses punkt dagen

Lyder som om du opgraderede istedet for at lave en ny installation. Dette
kan _ikke_ anbefales.
Formatter og installer sp2 fra starten

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 17-09-04 22:42

Morten Bowman wrote:
> Lyder som om du opgraderede istedet for at lave en ny installation.
> Dette kan _ikke_ anbefales.

Sludder.

> Formatter og installer sp2 fra starten

Aldeles unødvendigt i langt de fleste tilfælde.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-04 07:37

Morten Bowman skriver:

> Lyder som om du opgraderede istedet for at lave en ny installation. Dette
> kan _ikke_ anbefales.
> Formatter og installer sp2 fra starten

Fedt........

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 18-09-04 08:19

On Fri, 17 Sep 2004 23:06:54 +0200, Morten Bowman
<newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote:
klip

>Lyder som om du opgraderede istedet for at lave en ny installation. Dette
>kan _ikke_ anbefales.
>Formatter og installer sp2 fra starten

Jeg udstiller gerne min uvidenhed,
hvis man skal formattere, og installere sp2, skal man så ikke
først fremstille en såkaldt slipstream CD, sp2 skal vel ligge
på en xp.
mvh Ebbe

Ikke at jeg har brug for det, jeg lukkede alt hvad jeg kunne,
så gled den bare ind, uden et host, men jeg har da lyst til
at lave en CD til installering. senere

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 18-09-04 09:11

Ebbe Hansen wrote:
> [...]
> hvis man skal formattere, og installere sp2, skal man så ikke
> først fremstille en såkaldt slipstream CD, sp2 skal vel ligge

Jo det skal du. Derudover skal du tage backup af dokumenter,
emails, adressebog og hvad du ellers har liggende af ting, du
gerne vil bevare.

Efter nyinstallationen skal alt dette derefter indlæses igen, diverse
programmer skal geninstalleres og opsættes på ny.

Dette temmelig omfattende arbejde skal ses i forhold den halve time
det måske tager at lave en simpel opdatering med SP, hvor al
opsætning mv. bevares.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Leony

Dato : 18-09-04 14:38

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg udstiller gerne min uvidenhed,
> hvis man skal formattere, og installere sp2, skal man så ikke
> først fremstille en såkaldt slipstream CD, sp2 skal vel ligge
> på en xp.

Det er en måde at gøre det på.

Man kan også bare downloade "netværksinstallationen" hos MS af SP2.
Installere XP og installere SP2.

Slipstream er meget smart, fordelen er dog størst ved mange
installationer eller ofte installering.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 18-09-04 16:14

On Sat, 18 Sep 2004 15:37:46 +0200, "Leony"
<leonyremovethis@tiscali.dk> wrote:
klip

>Slipstream er meget smart, fordelen er dog størst ved mange
>installationer eller ofte installering.

Jeg fik lige pludseligt mod til at prøve, og det lykkedes i
første forsøg, så det må være ret simpelt.
Så nu har jeg en slipstreamed CD, hvis jeg så skulle
få brug for den engang.
mvh Ebbe

Tak for diverse tips

Fra : BG

Dato : 21-09-04 19:53

> [...]
> første forsøg, så det må være ret simpelt.
> Så nu har jeg en slipstreamed CD, hvis jeg så skulle

er der så en af jer der lige kan forklare mig hvordan man laver en
slipstreamed CD

<hjælp andre så hjælper de dig >

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-09-04 21:07

BG skriver:

> er der så en af jer der lige kan forklare mig hvordan man laver en
> slipstreamed CD

Prøv at læs en 3-4 dage tilbage i gruppen, det er kun nævnt et 5-6
gange......

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 22-09-04 22:06

http://www.dailyrush.dk/features/guides/871/

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-09-04 22:55

Per H. Nielsen skrev:

> Aldeles unødvendigt i langt de fleste tilfælde.

Det burde ikke være nødvendigt nej, men det skader bestemt heller
ikke.

Et frisk eksempel: <http://www.pcwelt.de/know-how/extras/103039/>
Hvis der er noget om snakken på den side (jeg har ikke testet
det), så kan det ligefrem være farligt at installere SP2 ovenpå
SP1, hvis man på SP1 havde den indbyggede firewall koblet til.

Det er typisk det man oplever ved at installere en service pack
ovenpå et eksisterende system. Indstillinger fra det gamle system
kan have indflydelse på det nye, så det nye ikke opfører sig som
forventet.

--
Hilsen
Madsen