Excel spørgsmål
Fra : Mikael

Dato : 22-10-04 17:34

Jeg skal i en kolonne have lavet en sammentælling af 2 celler, hvilket
er nemt nok eks: =SUM(H18*G18) men i sammentællingscellen står
der nu 0,00 indtil jeg skriver tal i de 2 celler.

Nu ville jeg gerne der ikke stod noget overhovedet i sammentællingscellen
før jeg selv skriver noget i de 2, der skal lægges sammen. Så skal det
til gengæld stå med 2 decimaler eks. 150,00

Hvordan gør jeg det?

Mikael
mj38@mail.danmark
Lav danmark om til dk i min mail

Fra : Ole Axelsen

Dato : 22-10-04 17:52

"Mikael" <mj38@mail.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
> før jeg selv skriver noget i de 2, der skal lægges sammen. Så skal det
> til gengæld stå med 2 decimaler eks. 150,00

Prøv, at kigge på betinget formatering. Der kan du definere, at, hvis der
står 0,00 skal teksten skives med samme farve som baggrunden (hvid) Der
findes sikkert andre metoder, men denne virker.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 22-10-04 19:54

Hej Mikael

Under formatering (celler), skal du under Tal vælge kategori:
Brugerdefineret og skrive under Type: 0,00;-0,00;;
Forklaring: + tal; - tal; nul = 0; tekst.
Som du kan se er der intet under 0, så der vises intet.

Jørgen Bondesen

Followup to newsgroup only please.
Jeg ønsker, at vi kommunikere via nyhedsgruppen, tak.

Fra : Harald Staff

Dato : 23-10-04 14:00

Hei Mikael

=SUM(H18*G18)
er relativt meningsløst. Denne
=H18*G18
gjør det samme og hurtigere. Og dermed et tredje løsningsalternativ
=HVIS(H18*G18=0;"";H18*G18)

HTH. Beste hilsen Harald

"Mikael" <mj38@mail.danmark> skrev i melding