xp og powerpoint
Fra : Lonnie

Dato : 09-10-04 21:12

Hej
Jeg har skiftet til xp. Findes der powerpoint til den, og i så fald hvor kan
jeg finde programmet?
Hilsen
Lone

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-10-04 23:26

"Lonnie" <lonnies@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Jeg har skiftet til xp. Findes der powerpoint til den, og i så fald hvor
> [...]
XP? Er det office xp eller win xp?
Hvis det er win xp kan du bruge alle de versioner af powerpoint, som er
udgivet, så hvis du har en af dem, kan du bare fortsætte med den.
Skal du anskaffe en ny, skal du nok overveje at købe hele office pro pakken
i stedet for, da den koster ca. det samme som powerpoint alene.
Så vidt jeg lige har kunnet se, koster powerpoint alene over 2000 kr., mens
du kan få hele officepakker for under 2000 kr. Hvis du er studerende kan du
købe en pakke for 999,00 og den indeholder bl.a. powerpoint.
Lad være med at spørge om logikken i det her.
Se evt. på edbpriser og bliv forvirret over alle de versioner, som der er
lavet. Man kan f.eks. købe en pro version i oem version for ca. 2500 kr. og
så får man en mus med (for ellers må man ikke sælge en oem version)
Hvis du vil købe den uden mus, koster den 4.449 kr. Det er da logik eller?
Der findes også en pro version som kaldes for akademisk til 1543 kr. Jeg kan
ikke helt gennemskue om det også kræver at man er studerende, idet jeg ikke
har kunnet finde det nærmere beskrevet hos nogle af forhandlerne.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-04 23:42

> [...]
> ikke
> har kunnet finde det nærmere beskrevet hos nogle af forhandlerne.

Hej Kurt,

det er til at blive forvirret over, og det er Microsoft tydeligvis også
selv...

Jeg købte MS Office 2003 Pro som akademisk version i onsdags. Akademisk
licens svarer til en studie licens på samme måde som standardversinen, som
du selv nævner til kr. 999, men her blot med pro-versionen af Office pakken.

På nedenstående link (selve programmet og siden som sådan er ligegyldigt,
det er teksten nederst til højre, hvor programversionerne beskrives, som er
interessant) kan man se, hvad de forskellige versioner indeholder. Læg her
mærke til, at man kun kan ansaffe een studielicens. Nemlig standardversionen
med Word, Excel, Outlook og PowerPoint. Man kan altså ikke købe de øvrige
programmer på studielicens.
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=140760

Tager man et andet eksempel (nedenstående link) så har en anden
forhandlerOffice 2003 Pro som studielicens.
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=50050&type=software

Jeg blev forvirret og kontaktede Microsoft.Danmark pr. telefon.
Medarbejderen forstod ikke, hvad jeg mente. Som han sagde, så er den
*eneste* version af Office 2003, som man kan anskaffe på studielicens,
standardpakken (første link).

Jeg kontaktede ligeledes en forhandler af Pro som studie, som mente, at det
var en inkomptetent medarbejder. Jeg købte herefter pakken og kan fortælle,
at *der altså* findes en pro-udgave som studielicens...

Jeg *var* forvirret og er det egentlig stadig - især over Microsoft danmark

/Michael Sørensen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 10-10-04 21:06

"Michael Sørensen" <webmaster_m-s SNABEL-A stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:41686936$0$14234$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> at *der altså* findes en pro-udgave som studielicens...
>
> Jeg *var* forvirret og er det egentlig stadig - især over Microsoft

Hej Michael
Jamen jeg er også forvirret.
Forlangte de dokumentation for at du er student - eller hvordan fik du den
som studenterversion?
kan man se nogle, som alle sælger pro versionen som akademisk version. Jeg
har besøgt de fleste, og det er ikke nærmere beskrevet, hvad der skal
forståes ved akademisk.
Jeg har for sjov prøvet at starte bestilling af pakken hos flere af
firmaerne og hopper så af bestillingen lige der, hvor jeg skal opgive navn
m.m.
Indtil det punkt får man på ingen måde at vide, at man skal være student for
at købe den. Når de sælger online har jeg også lidt svært ved at se,
hvorledes de vil forlange dokumentation forevist, men det kan andre måske
forklare.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-04 21:59

> Hej Michael

Hej igen, Kurt

> [...]
> at købe den. Når de sælger online har jeg også lidt svært ved at se,
> hvorledes de vil forlange dokumentation forevist, men det kan andre måske

Nej, proceduren er forandret siden jeg købte 2000-versionen. Dengang skulle
jeg heller ikke forevise dokumentation ved købet. Forhandleren var med andre
ord ligeglad. Det kom ikke ham ved. Men min software embellage var tom. Jeg
skulle derefter udfylde en blanket og vedlægge dokumentation fra
skole/institution/undervisningssted og indsende til Microsoft. Der gik så ca
3 uger (i hvert fald i mit tilfælde for ca. 5 år siden - det er faktisk lang
tid inden man får softwaren).

I sidste uge, da jeg købte 2003-versionen har jeg ligeledes på intet
tidspunkt vist dokumentation til forhandleren. Men da jeg fik softwaren med
posten dagen efter var jeg overrasket, da der var indhold i pakken. Der står
godtnok, at man ikke må anvende softwaren, hvis man ikke er
studerende...osv.

Men jeg sidder altså nu med et stykke papir fra uddannelsesstedet om, at jeg
er studerende, som Microsoft aldrig har bedt om at se... Det er selvfølgelig
nemmere for slutbrugeren end proceduren ved 2000-versionen, men "farligt"
for Microsoft. Men når de alligevel ikke selv ved, at de sælger Pro-udgaven
som studielicens, hvad kan man så forlange (jvf. mit tidligere indlæg)

/Michael

Fra : Lonnie

Dato : 12-10-04 21:40

Hej Michael og Kurt
Mange tak for jeres gode tips og råd.
Hilsen Lone
"Michael Sørensen" <webmaster_m-s SNABEL-A stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:4169a27e$0$23050$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...