excel formel
Fra : Filip

Dato : 01-10-04 18:28

Hej ng

Jeg er lidt ny indenfor excel. så hjælp mig lige. Jeg har en meget stor
tabel med relultater som er i både rækker og kollonner. Jeg skal så finde de
steder i tabellen hvor resultatet er det samme som tallene i en anden tabel.
Er der en smart formel jeg kan lave det på?

Jeg bruger office 2003

Filip

Fra : Jan F. Niebuhr

Dato : 04-10-04 11:37

Prøv at spørge i dk.edb.regneark !!!

Umiddelbart ville jeg tro at du er ude i noget opslag !!!

Neuhafen

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 04-10-04 18:53

Hej Filip.

Er de 2 tabeller identisk i størrelse. Samme antal kolonner og rækker?
Er det sådan, at man kan lægge de 2 tabeller "ovenpå" hinanden og så se hvor
tallene er identisk?
Hvis ikke, hvordan og hvad er det så der skal sammenholdes?

Jørgen Bondesen

Followup to newsgroup only please.
Jeg ønsker, at vi kommunikere via nyhedsgruppen, tak.

Fra : Filip

Dato : 04-10-04 22:25

"Jørgen Bondesen" <bondesen@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor tallene er identisk?
> Hvis ikke, hvordan og hvad er det så der skal sammenholdes?

De to tabeller er ikke samme størrelse eller er identiske. Jeg har dog brugt
slavemetoden nu og har fundet de svar jeg manglede, men det der var min
pointe var at jeg har en række resultater som ikke alle er rigtige. Hvis de
lå inden for nogle bestemte intervaller, var de rigtige, og hvis de var uden
for de intervaller var resultaterne forkerte, og så skulle den skrive det på
en måde. Altså jeg har en bestemt løsningsmængde med nogele bestemte tal som
jeg skal have defineret på en måde, hvis du forstår...

Filip

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 06-10-04 08:10

Hej Filip.

Undskyld jeg først melder tilbage nu.
Ja, jeg (tror nok) forstår dig.
Min løsningsmodel vil være en makro som gennemgår hvert Range i tabel1 og
holder det op mod tabel2 som også kan være et Range. Hvis der er
uoverensstemmelse skrives der en ny værdi i den celle de bliver undersøgt i
tabel1. Værdien der skrives, kunne så komme fra en tabel3 medmindre værdien
fremgår af tabel2.
Nu har du jo løst problemet i denne omgang, så mon vi ikke skal stoppe her.