Makro til PowerPoint
Fra : Is

Dato : 21-09-04 21:22

Hej

Jeg er ved at sætte mange billeder ind i en diasserie. Til dette har jeg
forsøgt med lidt "makro hjælp". Men det kniber med at få den til at tage
det "næste" billed.

Jeg har lavet en der ser sådan ud:
---
Sub Makro1()
'
' Makroen er indspillet 21-09-2004 af mig
'

ActiveWindow.View.GotoSlide
Index:=ActiveWindow.Selection.SlideRange.Duplicate.SlideIndex
ActiveWindow.Selection.SlideRange.Shapes.AddPicture(FileName:="F:\Hunde
stof\CD\0001.jpg", LinkToFile:=msoFalse, SaveWithDocument:=msoTrue,
Left:=-491, Top:=-368, Width:=1704, Height:=1278).Select
With ActiveWindow.Selection.ShapeRange
.Height = 510.12
.Width = 680.12
End With
With ActiveWindow.Selection.ShapeRange
.IncrementLeft 510#
.IncrementTop 381#
End With
End Sub
---

Men hvordan får jeg den til at tage næste billed næste gang ???

"F:\Hunde stof\CD\0002.jpg"

eller kan jeg i det mindste stoppe makroen midlertidigt, der hvor jeg så
skal pege på det billed jeg vil sætte ind ??

--
Venlig hilsen
Erik Isager