VPN på Cisco PIX 501 og Klient
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 25-10-04 14:00

Nogen der ved hvilken klient man skal eller kan bruge for at lave en VPN
forbindelse til en Cisco PIX 501 firewall ?

Synes de har en del forskellige kliente på Cisco's hjemmeside. Og Cisco har
aldrig været min kop the, synes de er vildt besværlige at have med at gøre.

Men nu er jeg blevet bedt af et firma om jeg kunne konfirurere deres ene
router således så de kunne få en hjemmearbejds til den ene afdeling. De har
så i forvejen en VPN forbindelse der køre fast til en andne afdeling, men
det burde der vel ikke være nogle problem i?

Og er der evt nogle der har nogle gode vejledninger til hvordan man
konfigure VPN i en PIX 501 til en enkelt bruger.

På forhånd tak.

Fra : zapster

Dato : 25-10-04 17:52

"Kim Jørgensen" <kim--REMOVE--@teledi.dk> wrote in message
> [...]
>
> Og er der evt nogle der har nogle gode vejledninger til hvordan man
> konfigure VPN i en PIX 501 til en enkelt bruger.

Hvis du er rigtig doven, så starter du web interfacet og bruger den wizard
der er der. Måske skal du lige opgradere til den nyeste PDM. Så tager det
ikke mange minutter at lave.

\zapster

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 26-10-04 06:36

Nå har Cisco fået WEB interface, det have det ikke før i sin tid da jeg
havde om dem på skolen.

Men hvilken VPN klient skal jeg bruge for at connecte til den med ?

Fra : Bitnissen

Dato : 26-10-04 07:09

Hej Kim

Prøv at logge på PDM via https:// IP> se på VPN Wizarden

På min udgave kan man bruge
Cisco VPN client rel 3.x eller VPN Easyremote product
Cisco VPN 3000 client rel 2.5/2.6
Microsoft windows VPN client using pptp
Microsoft windows VPN client using l2tp

Så der er muligheder nok