Tekst
Fra : Simon Normann Laurit~

Dato : 30-09-04 16:27

Hej...

På denne side er der en boks i bunden
http://www.snl.dk/oddset.htm

Har jeg nogen mulighed for at lave et dokument, f.eks i css der
gør at jeg kun skal rette i et dokument i stedet for , de
adskillige dokumenter jeg bruger...

MVH Simon Normann Lauritsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Torben Rasmussen

Dato : 30-09-04 16:45

> [...]
>
> Har jeg nogen mulighed for at lave et dokument, f.eks i css der
> gør at jeg kun skal rette i et dokument i stedet for , de

Ja selvfølgelig !
Jeg forstår godt nok ikke lige spørgsmålet helt, men hvis du
mener layout mæssigt så kan du da sagtens, personligt mener jeg
at man SKAL bruge externe stylesheet til at styre ens sites
overordnet layout

man bruger class tags og Id tag, regner med du kender til hva det
er !? ellers er de en tut i det på html.dk, giv dine td'er nogle
class'er og smid så denne linie i head taget på din side:

<LINK href="style.css" type=text/css rel=stylesheet>

(der hvor der står style.css er navnet på dit stylesheet, og husk
at rette stien så den passer

Håber du kan bruge det til noget, ellers så skriv lige hva du
helt præcis mener

Hilsen Torben.. - OuT-

Fra : Simon Normann Laurit~

Dato : 30-09-04 16:56

Torben Rasmussen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> at rette stien så den passer
>
> Håber du kan bruge det til noget, ellers så skriv lige hva du

Hej, det var ikke helt det jeg mente.
Det jeg mente varselve teksten der står i investment boksen, da den
går igen på flere sider, og det tager 100 år at rette

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-09-04 18:22

Simon Normann Lauritsen skrev:

>Det jeg mente varselve teksten der står i investment boksen, da den
>går igen på flere sider, og det tager 100 år at rette

Det kan du ikke, men har du mulighed for noget serverside, så kan
du bruge ssi, asp eller php til at inkludere indhold med, så skal
du kun rette et sted.

http://html.dk/tutorials/ssi/
http://html-faq.dk/2014.asp
http://hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp

PS. Vær rar at klip i dine svar, der er ingen grund til at citere
hele det indlæg, som man svarer på.
--
Knud