CSS: Position-problemer i IE
Fra : Thorbjørn Asmussen

Dato : 28-09-04 19:19

Hej

Jeg sidder og er ved at lave et nyt webdesign, og vil prøve at
lave det med css i stedet for tabeller. Jeg kan bare ikke få det
til at virke ordenligt i IE. Kigger man på siden
http://www.dgmk.dk/test/test.htm
I Mozilla ser sideoverskriften rigtig nok ud, men i IE er boksen
ikke bredere end teksten. Er der nogen der har en løsning på
dette, uden at jeg behøver at angive en bredde? (Så siden kan
tilpasses forskellige opløsninger)

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe

Med venlig hilsen Thorbjørn

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Troels Jensen

Dato : 28-09-04 19:42

Thorbjørn Asmussen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> ikke bredere end teksten. Er der nogen der har en løsning på
> dette, uden at jeg behøver at angive en bredde? (Så siden kan

Hvis du vil angive en bredde i forhold til brugerens opløsning, så brug
width i procent og ikke i px.

Eksempel i css:

#siteoverskrift {width: 80%;}

/Troels
--

http://www.troelsweb.dk

Fra : Thorbjørn Asmussen

Dato : 28-09-04 19:56

Hej igen

1000 tak for hjælpen! Desværre er der nu opstået et nyt problem... Jeg vil
gerne angive en bredde for de to menuer (i px), og indholdet skal så være
det resterende, kan det lade sig gøre?

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-04 20:05

"Thorbjørn Asmussen" <thorbjoern@itasca.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil
> gerne angive en bredde for de to menuer (i px), og indholdet skal så være
> det resterende, kan det lade sig gøre?

Det har du jo allerede gjort !

#leftmenu {
position:absolute;
left:10%;
top:75px;
width:150px;
background-color:silver;
}

#rightmenu {
position:absolute;
right:10%;
top:75px;
width:150px;
background-color:green;
}

For mig at se så skal content blot presses lidt mere sammen !

--
Jesper Frandsen
http://www.9am.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-09-04 05:16

Thorbjørn Asmussen skrev:

>1000 tak for hjælpen! Desværre er der nu opstået et nyt problem... Jeg vil
>gerne angive en bredde for de to menuer (i px), og indholdet skal så være
>det resterende, kan det lade sig gøre?

Hvis du giver menuerne f.eks. 10 % hver, er der som udgangspunkt
80 % til overs til resten. I praksis skal du bare bruge lidt
mindre; prøv dig frem.

--
Bertel

Fra : Kristian Thy

Dato : 28-09-04 20:01

Troels Jensen uttered:
> Hvis du vil angive en bredde i forhold til brugerens opløsning, så brug
> width i procent og ikke i px.

Tangentielt: Er det muligt at angive width til at være fx "50%, men ikke
over 500px"?

\\kristian
--
http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt
http://home.att.net/~jbcole/humor/Microsoft_patents.htm

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-09-04 22:28

Kristian Thy skrev:

> Tangentielt: Er det muligt at angive width til at være fx
> "50%, men ikke over 500px"?

Ja:

   width: 50%;
   max-width: 500px;

- det virker bare ikke i IE.

På siden her: <http://www.doxdesk.com/software/js/minmax.html> er
der et javascript der skulle kunne få IE til også at makke ret. Det
er dog ikke noget jeg har afprøvet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kristian Thy

Dato : 28-09-04 23:02

Jens Gyldenkærne Clausen uttered:

> Ja:
>
>    width: 50%;
>    max-width: 500px;

Meget snedigt.

> - det virker bare ikke i IE.

Det burde du efterhånden have lært ikke generer mig ;)

\\kristian

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-09-04 23:41

Kristian Thy skrev:

> Det burde du efterhånden have lært ikke generer mig ;)

Beklager - du skal ikke regne med at jeg kan huske andet end mine
egne præferencer :)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-04 19:44

> [...]

> ikke bredere end teksten. Er der nogen der har en løsning på
> dette, uden at jeg behøver at angive en bredde? (Så siden kan

Har du prøvet at droppe right:60px; i din title id og i stedet skrive width:
60%; ?? For du har jo sådan set defineret hvor boxen skal være med left og
top egenskaberne !

--
Jesper Frandsen
http://www.9am.dk/