Baggrunds-musik i CSS...??
Fra : Dennis Munding

Dato : 25-09-04 19:10

Hej nyheds-gruppe!

Jeg vil bare høre, om der findes en validérbar måde at ligge
baggrunds-musik på et site....??
Evt. i CSS....

Jeg har forsøgt flg. i mit html-dok.:

<bgsound src="....." loop=infinite> (Det virker, men validerer
ikke!)

På forhånd tak for hjælpen!

Med venlig hilsen

Dennis Munding
http://mundings-memorial.dk/
http://home1.stofanet.dk/Skovaa_Munding.dk/

uvedkommende...

Fra : Niels

Dato : 26-09-04 08:53

Dennis Munding wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> Evt. i CSS....
>
> Jeg har forsøgt flg. i mit html-dok.:
>
> <bgsound src="....." loop=infinite> (Det virker, men validerer

Du kan bare bruge JavaScript:

Dette sætter du ind på dine sider:

<script type="text/javascript" src="backmusic.js"></script>

backmusic.js skal så se sådan her ud:

<!--
document.write("<bgsound
src=http://games.swirve.com/utopia/music/utopia3.mid>");
//-->

Prøv det istedet!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dennis Munding

Dato : 26-09-04 11:00

Hej Niels!

> Du kan bare bruge JavaScript:
>
> Dette sætter du ind på dine sider:
>
> <script type="text/javascript" src="backmusic.js"></script>
>
> backmusic.js skal så se sådan her ud:
>
> <!--
&gt; document.write("<bgsound
&gt; src=http://games.swirve.com/utopia/music/utopia3.mid>");
&gt; //-->

Skal det forståes sådan, at jeg skal lave en selvstændig fil med
navnet "backmusic.js"?? (Jeg er nybegynder, så jeg spørger måske
mange gange før det "fiser" ind på "lystavlen"...)

Fra : Søren Knudby

Dato : 26-09-04 12:09

> Skal det forståes sådan, at jeg skal lave en selvstændig fil
med
> navnet "backmusic.js"??

Jep. Du skal have din lyd-fil, din html-fil og en js-fil.

- Søren.

Fra : Dennis Munding

Dato : 26-09-04 16:07

Søren Knudby wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> med
>
> Jep. Du skal have din lyd-fil, din html-fil og en js-fil.

Så bliver jeg nødt til at vide, om der kun skal stå
<!--
document.write("<bgsound
src=http://mundings-memorial.dk/Musik/Om_lidt(Kim Larsen).mp3>");
//--> i *.js-filen, eller om der skal stå hhv. <html> og

Og kan jeg godt kalde en *.js-fil for backmusic1.js og en anden
for backmusic2.js???
Grunden til at jeg spørger er, at jeg har en dansk og en engelsk
version på mit site, og jeg vil gerne have dansk musik på den
danske version og engelsk(irsk) musik på den engelske version...

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-09-04 16:14

Dennis Munding wrote:

> [...]
> src=http://mundings-memorial.dk/Musik/Om_lidt(Kim Larsen).mp3>");
> //--> i *.js-filen, eller om der skal stå hhv. <html> og

Din js-fil skal kun indeholde denne ene linje kode:

document.write("<bgsound src=http://mundings-memorial.dk/Musik/Om_lidt(Kim
Larsen).mp3>");

.... ikke noget med <html> før eller </html> bagefter. Og kommentartegnene
<!-- og //--> er i dag også overflødige.

> [...]
> version på mit site, og jeg vil gerne have dansk musik på den
> danske version og engelsk(irsk) musik på den engelske version...

Ikke noget problem. Du kalder bare backmusic1.js i den dansksprogede side
med koden <script type="text/javascript" src="backmusic1.js"></script> og
backmusic2.js i den engelsksprogede med koden <script type="text/javascript"
src="backmusic2.js"></script>.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 26-09-04 16:31

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]

> med koden <script type="text/javascript" src="backmusic1.js"></script> og
> backmusic2.js i den engelsksprogede med koden <script

Det har jeg forsøgt nu, men musikken spiller ikke!!
Er der noget bestemt sted i html-dokumentet, hvor kaldet til *.js-filen skal
ligge??

Med venlig hilsen

Dennis Munding

Fra : Dennis Munding

Dato : 26-09-04 16:56

HAR FUNDET FEJLEN!!! ...(Kim Larsen)... skulle bare fjernes...!

Mange tak for hjælpen!!!
Nu virker det.... Så håber jeg bare, at det osse validerer....??

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 26-09-04 17:44

On 26 Sep 2004 15:55:51 GMT, Dennis Munding
<webmaster@mundings-memorial.dk> wrote:

> HAR FUNDET FEJLEN!!! ...(Kim Larsen)... skulle bare fjernes...!
>
> Mange tak for hjælpen!!!
> Nu virker det.... Så håber jeg bare, at det osse validerer....??

Jeg håber, du har en aftale med Koda, ellers kan det sikkert blive dyrt.

--
Ryan Kristensen

Fra : Dennis Munding

Dato : 27-09-04 15:31

Hej Ryan!

> Jeg håber, du har en aftale med Koda, ellers kan det sikkert blive dyrt.

Det har jeg ikke, men jeg søgte om tilladelse til at spille musikken uden
vederlag.....
Jeg havde ikke hørt fra dem før i lørdags....
Tilladelse ikke givet til at spille Kim Larsen.... Øv! De vil have over
1.000,-kr. pr. måned for det, og det synes jeg er for meget, så jeg var
desværre nødsaget til at fjerne musikken i weekend'en.....

Det var en hård weekend!!

Heldigvis har de ikke noget imod musikken på den engelsk-sprogede side, så
nu er den også lagt ind på den danske version....
Troede egentlig, at de bestemte over al musik, som bliver spillet i DK, men
det gør de måske ikke, eller også er det mig, som har misforstået det....

Men tak alligevel, fordi du gjorde opmærksom på det, selvom jeg var klar
over det....
Havde ellers fået et positivt brev fra dem tidligere, så jeg troede
tilladelsen blev givet.... Men ak! "Det går ikke altid, som præsten
prædiker...."

Fra : Dennis Munding

Dato : 27-09-04 19:58

Hej Niels!

> Du kan bare bruge JavaScript:
>
> Dette sætter du ind på dine sider:
>
> <script type="text/javascript" src="backmusic.js"></script>

Kan man tilføje noget, så den laver et loop - spiller forfra??