Uønsket gentagelse af sidste bogstav i et ~
Fra : Ronni

Dato : 20-09-04 10:28

Jeg har nu oplevet det flere gange, at jeg har noget tekst i et
DIV tag, og det sidste, eller de sidste 2,3,4 bogstaver bliver
gentaget under DIV tag'et.
F.eks: fra teksten "Klik på billederne for at læse om produktet"
vil der længere nede på siden stå et "t".

Hvorfor opstår den fejl i IE? der er ingen problemer i Opera
eller mozilla

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Per Rasmussen

Dato : 20-09-04 10:45

Ronni wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
produktet"
> vil der længere nede på siden stå et "t".
>
> Hvorfor opstår den fejl i IE? der er ingen problemer i Opera

Det lyder lidt sjovt, har du et link, så er det tusinde gange
lettere at se hvad der går galt..

PerR

Fra : Ronni

Dato : 20-09-04 12:36

Per Rasmussen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Det lyder lidt sjovt, har du et link, så er det tusinde gange
> lettere at se hvad der går galt..
>
> PerR

Jeg har selv fundet "fejlen", hvis man da kan kalde det en fejl..?
jeg syntes det er underligt. Flere steder i dokumentet har jeg
indsat <!--kommentarer--> hvis jeg fjerner en bestemt kommentar
<!--Overskrift --> forsvinder det "falske bogstav".

Eksempel med fejlen: http://designi.dk/arkiv/repeaterror/fejl.htm

Eksempel uden fejlen:http://designi.dk/arkiv/repeaterror/korrekt.htm

Et andet alternativ, kunne også værre at indsætte et tomt DIV tag,
med en "clear:both;".

Men jeg syntes det er underligt at IE ikke ignorerer
<!--kommentarer-->

Mvh Ronni

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-09-04 12:46

Ronni skrev:

> [...]
> indsat <!--kommentarer--> hvis jeg fjerner en bestemt kommentar
> <!--Overskrift --> forsvinder det "falske bogstav".

Prøv at validere din side - så vil du finde mange fejl. En del af dem
kommer fordi du bruger ugyldige lukkekoder - fx denne:

Lukkekoder må ikke indeholde parametre - en div skal _altid_ lukkes med
class="foo" style="margin: 1em;"> eller noget helt tredje.

Standardlinks om validering:
Hvordan: <http://www.html-faq.dk/1005.asp>
Hvorfor:
<http://diveintomark.org/archives/2003/05/05/why_we_wont_help_you>