"One-way-screen" eller ugernnemsigtige vin~
Fra : Bo

Dato : 14-05-01 17:39

Hej gruppe

Jeg har et badeværelse i 1. sals højde. Jeg har en lys og god UDsigt derfra,
og det er fint.

Men de 3 kvindelige medlemmer af husstanden synes ikke om, at der
tilsvarende er en meget fin INDsigt udefra, når de er i bad. ( Nej, jeg er
ikke ekshibitionist ! )

Vi har et meget tæt gardin hængt op for vinduet, men det forhindrer os jo i
at kigge ud på omgivelserne.

Jeg kom til at tænke på, om man eventuelt kunne montere en rude af den
slags, som kun giver envejs gennemsigtighed. Jeg ved, at den virker fint i
dagslys, men hvad nu, når det er mørkt udenfor. Vil den så ikke være ret
gennemsigtig udefra alligevel ?

Ved nogen af jer noget om det ? Eller har I nogen andre gode løsninger ?

M.v.h.

Bo K

Fra : Jan Nielsen

Dato : 15-05-01 21:40

Bo <Bo@ferie.dk> skrev i en news:9dp22a$2le6$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> gennemsigtig udefra alligevel ?
>
> Ved nogen af jer noget om det ? Eller har I nogen andre gode løsninger ?

Hej Bo

Der findes en slags folie, som monteres på vinduet. Indefra virker det som
en let solafskærmning; man kan se ud, men solen blænder ikke. Kan bl.a.
anbefales til skærm-arbejde. Udefra virker den som et spejl; d.v.s. at man
IKKE kan se ind. Min arbejdsplads i 1990 købte det. Men desværre ved jeg
ikke, hvor de købte den. Mon ikke en glarmester kan komme med et godt
tilbud?.

Med venlig hilsen

Lisbeth