Indhold af cookie til formularfelt
Fra : Peter J

Dato : 23-10-04 13:17

Hej

Jeg har en cookie, hvis indhold jeg gerne vil læse. Det går fint ved hjælp
af et javascript, hvormed jeg med følgende kommando kan læse cookien ved at
kalde følgende:

<script language="JavaScript">
ShowStoredDocumentsLink();
</script>

Nu vil jeg imidlertid gerne have læst indholdet ind som tekst i en form. Og
det er åbenbart straks værre... Kan det overhovedet lade sig gøre - og nogle
idéer til hvordan?

mvh
Peter

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 24-10-04 01:18

At poste et script som kun kalder en function som gør det virkelige
arbejde er helt omsonst, det hjælper os ikke spor.
Indlæs cookien i en variabel og sæt din textbox's value til indholdet
af variablen.

Fra : Peter J

Dato : 24-10-04 13:22

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev

> Indlæs cookien i en variabel og sæt din textbox's value til indholdet
> af variablen.

Selvfølgelig

Nu er jeg imidlertid stødt ind i et nyt problem: Indholdet af cookien vil
jeg indlæse i variablen "kurv". Cookien består af flere poster (fx varer i
en indkøbskurv), der skrives hver gang man klikker på en vare. Nu vil jeg
gerne have alle poster indlæst i variablen.

Jeg har forsøgt mig med nedenstående, men det er kun den sidste post i
cookien, der overføres til variablen kurv. Jeg går ud fra, at det er fordi
jeg skal ud i noget med et Array, men er igen på bar bund...

function ShowStoredDocumentsLink(){
var i = 0;
while (getCookie('names' + i) != null) {
kurv = getCookie('names' + i)
i++;
}
if (i==0){
kurv = "Kurven er tom.";
}
return kurv;
}

mvh
Peter

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 24-10-04 16:14

Som du gør der overskriver du kurv variablen med hvert resultat.
Hvis du i stedet bruger += burde du få alle resultater.
husk at indsætte mellemrum mellem resultaterne.

Fra : Peter J

Dato : 24-10-04 19:59

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev

> Som du gør der overskriver du kurv variablen med hvert resultat.

Ja, det anede mig

> Hvis du i stedet bruger += burde du få alle resultater.
> husk at indsætte mellemrum mellem resultaterne.

Smart - jeg ved dog ikke om jeg har forstået det korrekt, for når jeg gør
følgende, virker scriptet slet ikke:

function ShowStoredDocumentsLink(){
var i = 0;
while (getCookie('names' + i) != null) {
kurv += getCookie('names' + i) <----- HER
i++;
}
if (i==0){