Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Reinstall IE
Fra : Jonas Dalum

Dato : 12-10-04 12:44

Hej

Er der muligt at gen-installere Internet Explorer, så den er helt "ren"?
Den virker umiddelbart ren, men nu er den begyndt at gå død i 10-15 sek. ved
hver ca. 10. link jeg klikker på.
I vindue-titlen står der (Svare ikke) i de ca. 10-15 sek., som den nu er død
i.

Mvh
Jonas

PS. Firefox har ikke det problem, men jeg vil foretrække Internet
Explorer...

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-04 13:25

"Jonas Dalum" <news-001@dalumweb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ved hver ca. 10. link jeg klikker på.
> I vindue-titlen står der (Svare ikke) i de ca. 10-15 sek., som den nu er

Hej.

Den er jeg godtnok spændt på at se løsningen på.
Jeg har det samme problem, og havde det også før
opg. til SP2.
Genstart af maskinen har været skodløsningen indtil videre.
Jeg har prøvet at følge vejledningen på M$ hjemmeside
m.h.t. at geninstallere IE uden resultat.

Palle Jørgensen

Fra : John

Dato : 12-10-04 13:49

"Jonas Dalum" skrev i en meddelelse

> Er der muligt at gen-installere Internet Explorer, så den er helt "ren"?
> Den virker umiddelbart ren, men nu er den begyndt at gå død i 10-15 sek.
ved
> hver ca. 10. link jeg klikker på.

Prøv at slette midlertidige IE-filer.

Alternativt kan et lille gratis program rydde automatisk op i IE:
http://www.snapfiles.com/get/cachesentry.html

Mvh John

Fra : John

Dato : 12-10-04 14:04

"Jonas Dalum" skrev i en meddelelse

> Er der muligt at gen-installere Internet Explorer

Ja, hvis du absolut vil:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;318378

Mvh John

Fra : Jonas Dalum

Dato : 12-10-04 14:53

Hej

Tak for hjælpen...

- Det virkede ikke med CacheSentry
- Det virkede heller ikke med første trin i MS artikel "Sådan geninstalleres
eller repareres Internet Explorer og Outlook Express i Windows XP" dette
kunne muligvis skyldes at: under første trin bedes man indsætte WindowsXP
Prof. cd-rom'en, men jeg har kun WindowsXP Home cd-rom'en (der er også WinXP
Home jeg har som styresystem) derfor var jeg nød til at klikke på annuller.
Installationen fortsatte dog og programmet læste mystisk nok også på min
WinXP Home cd-rom, som lå i drevet.
- Trin nr. 2 går tilsyneladende ud på at geninstallere hele Windows og det
har jeg absolut ikke lyst til.

Mvh
Jonas

Fra : John

Dato : 12-10-04 21:37

"Jonas Dalum" skrev i en meddelelse

> Tak for hjælpen...
Velbekomme!

> - Det virkede ikke med CacheSentry
Æv.. :(

> [...]
> WinXP Home cd-rom, som lå i drevet.
> - Trin nr. 2 går tilsyneladende ud på at geninstallere hele Windows og det

Hehe, det forstår jeg da så godt! Får du slet ikke tilbudt 'reparer' et sted
i forløbet..? Jeg bruger win98-2 m/IE6 og har ikke prøvet Bill's
lappegrejer... har heller ikke haft brug for det :)

* Du kunne evt prøve med kommandoen sfc /scannow i 'start/kør'. Du skal ha'
din XP cd-rom klar.*

Her er til gengæld et gratis program, der tilbyder helt at fjerne bl a IE:
http://majorgeeks.com/download4324.html Jeg tør ikke forudsige, hvad der
sker, hvis du kører programmet. Tør du? :)

Mvh John