beskæring af chili
Fra : Anja

Dato : 14-05-01 16:05

Hej hus-og-havegruppe, jeg håber der er plads til en bruger der har
hverken-eller men "bare" har glasaltan...

Jeg har netop plantet 3 tomater, 1 chili samt 6 forskellige krydderurter i
en kapillærkasse på altanen. Jeg ved hvordan tomaterne skal passes, men da
jeg aldrig har dyrket chili før, vil jeg høre om den skal beskæres? Sorten
ligner en Serrano ud fra billedet.

Gode råd om hvor meget man kan tage af krydderurterne ad gangen (så de
stadig kan komme sig) modtages også gerne.

på forhånd tak,
Anja

Fra : Bo

Dato : 14-05-01 17:12

> en kapillærkasse på altanen. Jeg ved hvordan tomaterne skal passes, men da
> jeg aldrig har dyrket chili før, vil jeg høre om den skal beskæres? Sorten
> ligner en Serrano ud fra billedet.

Jeg har dyrket mange forskellige chiliarter gennem tiden, og jeg har aldrig
beskåret eller knebet dem som jeg gør med tomaterne.

Og jeg har altid fået masser af frugter - når da ikke lige lus eller
spindemider har forpurret projekterne.

Mvh

Bo K

Fra : Klaus Eriksen

Dato : 15-05-01 17:21

Anja <ash@trustme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9dos6l$av8$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> en kapillærkasse på altanen. Jeg ved hvordan tomaterne skal passes, men da
> jeg aldrig har dyrket chili før, vil jeg høre om den skal beskæres?

Jeg har aldrig beskåret chilli. Til gengæld skal de bindes op, når planten
bliver stor og ranglet.

mvh Klaus