Mozilla opkøbt af Logitech!!??
Fra : Tommy Ipsen

Dato : 27-09-04 15:46

Hej gruppe

Efter at have installeret den nye udgave af Firefox, kan jeg ikke
længere blot "taste et link" - forstået på den måde, at hvis jeg
tidligere bare begyndte at taste ledte Firefox efter links med det
indhold jeg tastede! Nu er den funktionalitet forsvundet og jeg har kun
den alm. søgefunktion til rådighed og den er ikke umiddelbart begrænset
til at søge i links!

Det var en funktion der i høj grad var med til at overflødiggøre musen -
er Mozilla derfor blevet opkøbt af Logitech og presset til at fjerne den
smarte funktionalitet?

Håber nogen kan hjælpe

Mvh Tommy Ipsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-09-04 16:21

Tommy Ipsen skrev:

> Efter at have installeret den nye udgave af Firefox, kan jeg ikke
> længere blot "taste et link" -

Tools => Options => Advanced => Accessibility => Use Find As You type

Af en eller anden årsag er den ikke hakket af som standard - måske for
ikke at forvirre nye brugere.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 27-09-04 17:04

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Tools => Options => Advanced => Accessibility => Use Find As You type
>
> Af en eller anden årsag er den ikke hakket af som standard - måske for
> ikke at forvirre nye brugere.

Indstillingen giver hvertfald mulighed for at søge uden CTRL-F eller /,
men der søges stadigvæk i hele teksten, hvor denne feature tidligere var
begrænset til links... - kunne være smart med "Find as you type" til
alm. links og decideret søgning (via ctrl-f) i hele teksten - men det er
nok blevet ændret helt i den nye version...

Tak for hjælpen!

Mvh Tommy

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-09-04 20:45

Tommy Ipsen skrev:

> Indstillingen giver hvertfald mulighed for at søge uden CTRL-F
> eller /, men der søges stadigvæk i hele teksten, hvor denne
> feature tidligere var begrænset til links...

Det har du da ret i. Jeg har nu ikke tænkt over det som et problem
- selv om jeg også har været glad for opdelingen mellem find as you
type(link) og find as you type(text).

Jeg fik lige set oversigten over genveje igennem[1] - man kan stadig
bruge ' (apostrof) til at søge efter links og kun links.

Noter:
======

[1] <http://texturizer.net/firefox/keyboard.html>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 27-09-04 22:58

> [...]

> Jeg fik lige set oversigten over genveje igennem[1] - man kan stadig
> bruge ' (apostrof) til at søge efter links og kun links.

Perfekt - tak skal du have - også for linket, hvor der var et par andre
brugbare ting!

Mvh Tommy