Skærme
Fijala 3554
Blackview 17"
Fra : Bo Møller

Dato : 04-10-04 22:26

Hejsa

Jeg kunne godt tænke mig lidt hjælp..

Først og fremmest, en driver til min blackview 17" fladskærm - det ville
bare være dejligt - kører med alm. driver i win xp, man har på fornemmer'en
at det kan blive bedre!

Som andet punkt på dagsordnen vil jeg sprøge lidt til cleartype, er der
andre der oplever at skygger på text ved ikoner på skrivebordet i windows
går helt amok med cleartype på en fladskærm? - eller evt. på en alm. skærm?

Nogle der har nogle forslag?

--

// Moelleren
#Moelleren @ Q-net

Fra : Peter J

Dato : 05-10-04 01:21

"Bo Møller" <130@c.dk> skrev

> Først og fremmest, en driver til min blackview 17" fladskærm - det ville
> bare være dejligt - kører med alm. driver i win xp, man har på
> fornemmer'en
> at det kan blive bedre!

Det kan det ikke. Skærme bruger ikke drivere. Derimod skal du indstille dit
grafikkort, sådan at det passer til skærmen. Herefter foretages resten af
justeringen i skærmens indbyggede software (OSD).

> [...]
> andre der oplever at skygger på text ved ikoner på skrivebordet i windows
> går helt amok med cleartype på en fladskærm? - eller evt. på en alm.

Jeg har aldrig set fidusen ved cleartype. Men du kan prøve at rode lidt med
Microsofts ClearType-tuner på
http://www.microsoft.com/typography/cleartype/tuner/1.htm

mvh
Peter

Fra : Ole Hansen

Dato : 05-10-04 10:10

"Bo Møller" <130@c.dk> writes:

> [...]
> går helt amok med cleartype på en fladskærm? - eller evt. på en alm. skærm?

Jeg fatter godt nok ikke formålet med det der Clear Type.. Jeg var med
til at købe en HP-notebook for min kærestes søster - og i butikken så
den fin fin ud.. Da jeg så gik i gang med opsætningen af den, tænkte
"fuck hvor er den skærm ringe".. Gnidret og grimt.. Føj! :)

> Nogle der har nogle forslag?

Slå lortet fra! :)

--
Ole Hansen

Fra : Bo Møller

Dato : 05-10-04 16:37

> [...]
> den fin fin ud.. Da jeg så gik i gang med opsætningen af den, tænkte
> "fuck hvor er den skærm ringe".. Gnidret og grimt.. Føj! :)

Cleartype ser rigtig flot ud på min skræm - bortset fra teksten ved
skrivebords-ikoner.
Derfor tænkte jeg om nogen ikke vidste noget om hvordan jeg kunne få det til
at blive pænere på skrivebordet.

Hvad der er 'grimt', er at der er ekstremt store skygger på teksten.

--

#Moelleren @ Q-net

Fra : Peter J

Dato : 05-10-04 19:33

"Bo Møller" <130@c.dk> skrev

> Hvad der er 'grimt', er at der er ekstremt store skygger på teksten.

Måske er dette løsningen:

Åbn "Kontrolpanel", "system", vælg fanen "avanceret", klik "indstillinger" i
ydeevne-feltet. Fjern flueben i feltet "brug skygger til ikoner på
skrivebordet".

mvh
Peter

Fra : Bo Møller

Dato : 06-10-04 22:10

> Åbn "Kontrolpanel", "system", vælg fanen "avanceret", klik "indstillinger"
> ydeevne-feltet. Fjern flueben i feltet "brug skygger til ikoner på
> skrivebordet".

Når jeg gør som du beskriver kommer der grå kasser omkring teksten istedet
for bare en fjernelse af skyggen. Altså, skyggen forsvinder, men grå kasser
bliver tilføjet

--

// Moelleren

Fra : Peter J

Dato : 06-10-04 23:15

"Bo Møller" <130@c.dk> skrev

> Når jeg gør som du beskriver kommer der grå kasser omkring teksten istedet
> for bare en fjernelse af skyggen. Altså, skyggen forsvinder, men grå
> kasser
> bliver tilføjet

Ja, sådan bliver det også hos mig. Hvis du vil undgå kasserne, tilføjer
Windows automatisk en skygge til teksten, da den ellers vil være svær /
umulig at læse, hvis baggrundsmotivet er uheldigt. Hvis det er til nogen
trøst, kan du jo justere farven på kasserne ved at vælge en anden
baggrundsfarve på skrivebordet.

mvh
Peter

Fra : Bo Møller

Dato : 07-10-04 19:53

> [...]
> umulig at læse, hvis baggrundsmotivet er uheldigt. Hvis det er til nogen
> trøst, kan du jo justere farven på kasserne ved at vælge en anden

Mange tak for hjælpen, men det er desværre ikke nogen stor trøst

--

// Moelleren