Mrtg og netexpress
Fra : skitzo

Dato : 14-05-01 14:46

Davs

Jeg kan ikke få mrtg til at vise trafik for min ppp forbindelse(atm
kort), men virker fint for mit ethernet netkort, nogen der har en
løsning på det, så den kan få noget speed

Når jeg køre cfgmaker, kommer den med disse linier i cfg filen for min
ppp forbindelse:
### The following interface is commented out because:
### * has a speed of 0 which makes no sense

Jeg bruger UCD-SNMP 4.1.2 og MRTG 2.9.10

MVH

Peter Viuf

Fra : Allan Olesen

Dato : 14-05-01 17:26

skitzo <skitzo@mail.tele.dk> wrote:

>Når jeg køre cfgmaker, kommer den med disse linier i cfg filen for min
>ppp forbindelse:
>### The following interface is commented out because:
>### * has a speed of 0 which makes no sense

Har du prøvet at fjerne udkommenteringen?

--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Fra : skitzo

Dato : 15-05-01 08:44

Ja, det har jeg prøvet uden held

Peter
Peter Viuf

Fra : Allan Olesen

Dato : 16-05-01 21:42

>Ja, det har jeg prøvet uden held

Ok. Hvad står der i de udkommenterede linier, og hvad siger en
snmpwalk?

(Husker ikke helt syntaksen, men mon ikke noget i retning af
'snmpwalk -v 1 localhost public' vil fungere.)

Fra : skitzo

Dato : 17-05-01 16:43

On Wed, 16 May 2001 22:41:49 +0200, Allan Olesen
<aolesen@post3.tele.dk> wrote:

>Ok. Hvad står der i de udkommenterede linier, og hvad siger en
>snmpwalk?
>
>(Husker ikke helt syntaksen, men mon ikke noget i retning af
>'snmpwalk -v 1 localhost public' vil fungere.)

Det virker nu, stoppede min ppp forbindelse, kørte cfgmaker igen og nu
havde interfacet fået et tal mrtg kunne forstå, startede ppp igen, og
siden har den fungeret fint, men det sjove er at hvis man checker
manuelt hvad værdien af det interface er når ppp køre så er den nede
på 0 igen, men den viser trafikken på grafen alligevel, men det
spiller og det er hovedsagen.
BTW: kan man ændre navnet på den html fil den laver, for
localhost_3.html er ikke sååå fedt.
Peter Viuf

Fra : Allan Olesen

Dato : 17-05-01 20:25

skitzo <skitzo@mail.tele.dk> wrote:

>BTW: kan man ændre navnet på den html fil den laver, for
>localhost_3.html er ikke sååå fedt.

Du kan vel bare lave et symbolsk link til filen?

'ln -s localhost_3.html mit_seje_link.html'