PC fryser, ved optagelse fra TV / video
Fra : Carsten P

Dato : 02-10-04 11:37

Hej
Jeg er ved at være frustreret.
Mit Problem er:

Jeg har købt en USB2.0 TV-tuner, når jeg prøver at optage fra video / TV så
fryser billedet efter en tid 1 til 55 minutter. Valgte opløsning har ikke
betydning, jeg har også prøvet med et PCI TV kort og tilhørende SW samme
problem.

UPS glemte at nævne at efter den fryser går der typisk kun 20-30 sekunder så
forsvinder signalet til skærmen.

Jeg har prøvet at åbne kabinettet, modem kortet sad lige op af køleren på FX
kortet. er flyttet.
Problemet er der stadig.
Har prøvet at hive både kort og ram ud og montere igen. (hver for sig)
Problemet er der stadigt.
Har prøvet at benytte onboard grafikkortet.
Problemet er der stadigt.

PC: AMD Atlon XP +3000, Windows XP home, Geforce FX5200, 512MB ram.

Nogle ideer ????

Vh Carsten

Fra : gysse

Dato : 02-10-04 17:00

Mange har problemer med TV kort hvis der køres dirctx9.0b
Prøv at opgradere Directx

Ivan

Fra : Carsten P

Dato : 03-10-04 09:27

"gysse" <ivan@gysse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Prøv at opgradere Directx
>
> Ivan
> On Sat, 02 Oct 2004 12:37:03 +0200, Carsten P wrote:

Jeg køre Directx9.0c og problemet er der stadigt

Vh Carsten

Fra : Carsten P

Dato : 03-10-04 14:35

"Carsten P" <c.d.paulsen@nospammail.dk> skrev i en meddelelse

> "gysse" <ivan@gysse.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Jeg køre Directx9.0c og problemet er der stadigt
>
> Vh Carsten

Update 2:

Jeg har været inde og kigge i Enhedshåndteringen under skærmkort, her står
der at kortet sidder på PCI 1. Men kortet sidder i AGP porten ??

Vh Carsten

Fra : Anders Lund

Dato : 03-10-04 14:51

Carsten P wrote:
> Jeg har været inde og kigge i Enhedshåndteringen under skærmkort, her står
> der at kortet sidder på PCI 1. Men kortet sidder i AGP porten ??

Det skal du nok ikke tage så tungt - mit X800 sidder (også) på PCI Bus 1.

En ting er hvordan almindelige brugere bliver præsenteret for disse
ting. En anden er hvordan softwaren opfatter det. En tredje er hvordan
de faktiske forhold er. :)

Det er sikkert for at et AGP kort kan være kompatibel med fx DOS, som
sikkert ikke ville kunne finde ud af det, hvis der ligepludselig var en
AGP port. Et skud i tågen... ;)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Aksel

Dato : 04-10-04 09:21

> [...]
> Problemet er der stadigt.
>
> PC: AMD Atlon XP +3000, Windows XP home, Geforce FX5200, 512MB ram.

Er din strømforsyning kraftig nok, du skal sikkert bruge en 400W for at
trække din PC.

Hilsen Aksel

Fra : Carsten P

Dato : 05-10-04 15:17

"Aksel" <akselj@ny-post.dk> skrev i en meddelelse

> "> Er din strømforsyning kraftig nok, du skal sikkert bruge en 400W for at
> trække din PC.
>
> Hilsen Aksel

Hej

Ja det er jo et godt ?

Det er en ASER Aspire 120-440 og den udmærker sig med ikke at reklamere
omkring power formåen for strømforsyningen

Vh Carsten

Fra : Carsten P

Dato : 10-10-04 17:28

"Carsten P" <c.d.paulsen@nospammail.dk> skrev i en meddelelse

> Hej

> PC: Acer Aspire 120 AMD Atlon XP +3000, Windows XP home, Geforce FX5200,
> 512MB ram.
>
> Nogle ideer ????
>
> Vh Carsten

Hej FYI

Fik den nyeste VIA chipset driver update incl. AGP update instaleret i
fredags og nu virker de S**

Vh Carsten