Hjælp mine drev er blevet væk
Fra : Palle Mertz

Dato : 14-05-01 11:08

Hej!

Underligt problem. Jeg kan pludselig ikke se mit dvd drev og cdrom brænder i
Windows 2000. De optræder under Enhedshåndtering, men ikke under
diskhåndtering og stifinder!

De virker fint i 98!

Har forsøgt reinstall af specifikke drivere! Kan intet finde på MS's
knowledgebase! Og vil for alt i verden undgå format/reinstall (argh)

Palle

Fra : Thumb

Dato : 14-05-01 11:37

On Mon, 14 May 2001 12:07:50 +0200, "Palle Mertz" <xyzpalle@doek.dk>
wrote:

> [...]
>
>Har forsøgt reinstall af specifikke drivere! Kan intet finde på MS's
>knowledgebase! Og vil for alt i verden undgå format/reinstall (argh)

Hvilket bundkort ?

I mange tilfælde kan en nyere bundkort bios bringe klarhed i rækkerne.
Forholdsvist almindeligt problem.

mvh

John

Fra : Palle Mertz

Dato : 14-05-01 12:44

> Hvilket bundkort ?
Aopen

> I mange tilfælde kan en nyere bundkort bios bringe klarhed i rækkerne.
Niks hjalp ikke!

> Forholdsvist almindeligt problem.
hmmm almindeligt, har aldrig nogensinde hørt om det før!

det ligner 5 timers reinstall, aaaaaaargh

:) Palle

Fra : Allan K

Dato : 14-05-01 13:37

On Mon, 14 May 2001 13:44:16 +0200, "Palle Mertz" <xyzpalle@doek.dk>
wrote:

>det ligner 5 timers reinstall, aaaaaaargh

Har du et SB Live lydkort installeret og har du installeret LiveWare3?
Jeg havde selv samme problem som dig og det vidste sig at det var når
jeg installerede LW3, så forsvandt mine cdrom drev. Det hjalp at
afinstallere LW3.
Underligt men sandt

--
MvH Allan Kjærgaard

Fra : Jonny Jensen

Dato : 16-05-01 16:22

Hej!

Jeg havde nøjagtig samme problem! Prøv at disable SB 16 Emulatoren inde i
enhedshåndtering... Den skal alligevel kun bruges i DOS spil...

Hvis det virker kan du enten lade den være disablet eller prøve at flytte
dit lydkort. Normalt skal det sidde i tredje PCI-slot fra oven.

Jonny.

Fra : JLL

Dato : 14-05-01 21:41

Prøv lige at se efter om dma er slået til under enhedshåndtering for
drevene. Det er oftest der det går galt.