forskel på PEM-rør
Fra : Vilhelm Johansen

Dato : 31-10-04 21:10

Jeg har købt noget PEM-rør som skal bruges til at bringe brugs-vand fra mit
hus til min carport.

Jeg har hørt, at sådan et rør skal være blå, men det rør jeg har fået er
sort med blå striber.

Vvs-nr. på varen som jeg har bestilt er 070610032.

Men kan det passe, at den godt kan være sort med blå striber ?

Hilsen Vilhelm

Fra : Jakob

Dato : 02-11-04 00:17

> Jeg har hørt, at sådan et rør skal være blå, men det rør jeg har fået er
> sort med blå striber.

Der findes både blå og sorte rør. Brug du bare det sorte du har fået. Der
findes PEM, PEL og PELM. Hvilken et der er det sorte og hvad der er det blå,
ved jeg faktisk ikke.
De bruges til det samme, har hørt lidt forskelligt om hvad forskellen skulle
være , en af dem var fleksibiliteten.

Mvh
Jakob

Fra : MLT

Dato : 02-11-04 19:37

PEL er et meget fleksibelt og blødt rør, PEH er modsat dette nemlig hårdt og
stift og PEM er midt imellem de andre to.
Farver kender jeg ikke, men det burde stå på røret hvad det er for noget.
Ellers er det noget snavsrør fra Polen du har fået fat i?

mvh.M.Thomsen

Fra : Kim Lehmann Poulsen

Dato : 03-11-04 22:38

> [...]
>
> Vvs-nr. på varen som jeg har bestilt er 070610032.
>
> Men kan det passe, at den godt kan være sort med blå striber ?

tidligere var pel/peh/pem rør med vvs nr 07.0610.032 blåt, men er nu sort
med blå striber.

hvorfor ved jeg ikke, men kvalitetsmæssigt skulle det være identisk.

Har ikke haft kunder der har klaget over det sorte rør med blå striber endnu
ihvertfald

Mvh Kim Lehmann Poulsen