Vimpel til flagstang
Fra : Kim

Dato : 31-10-04 19:32

Jeg har set, at man kan få vimpler som er lidt højere inde
ved flagstangen end de "gængse" vimpler. Det ser ud til,
at de ikke er så tilbøjelige til at slå knuder på sig selv, men
jeg kan ikke finde dem i nogen butikker.
Nogen bud på, hvor de kan fås ?

Mvh, Kim

Fra : Jens G

Dato : 31-10-04 20:36

On Sun, 31 Oct 2004 19:31:30 +0100, "Kim" <No@money.dk> wrote:

>Jeg har set, at man kan få vimpler som er lidt højere inde
>ved flagstangen end de "gængse" vimpler.

Hvordan "højere inde ved flagstangen"?

Man kan købe en lille dims til at sætte på enden af vimplen, som
skulle forhindre knuder.

Jeg fatter forøvrigt ikke hvad det er for vindforhold der giver knuder
på vimplen. Vores egen vimpel kan pludselig have 3-5 knuder helt ude i
spidsen, men der kan gå måneder mellem det sker. Og jeg har ikke
bemærket noget usædvanligt ved vinden, når det har været sket.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G

Fra : Kim

Dato : 31-10-04 21:32

"Jens G" <jensg@denfindesalligevelikke.invalid> skrev i en meddelelse
> Hvordan "højere inde ved flagstangen"?

En "alm." vimpel er 2-4 mtr lang, og 5-8cm "høj" i den brede ende.
De vimpler jeg efterlyser, er mere end det dobbelte i højden, eller
bredden, om du vil.

Mvh, Kim

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-04 21:39

"Kim" <No@money.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at de ikke er så tilbøjelige til at slå knuder på sig selv, men
> jeg kan ikke finde dem i nogen butikker.

Det hedder vist en Flagvimpel.
Hvor, hvordan og hvorfor ved jeg ikke, men det kan være det gør det nemmere
at søge efter den.

Mvh. Per Olsen

Fra : Dorthe

Dato : 31-10-04 21:57

Kim wrote:
> [...]
> at de ikke er så tilbøjelige til at slå knuder på sig selv, men
> jeg kan ikke finde dem i nogen butikker.

Hej
Sådan en "vimpel" har vi. Det hedder en Stander.
Jeg søgte hurtigt på google "vimpel stander" og fik flg. side:
http://www.tex-2.dk/flag.htm
Det ser ud til, at du her kan bestille direkte over nettet.
--
Mvh Dorthe

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 01-11-04 23:14

"Kim" <No@money.dk> skrev et indlæg
<41852f8c$0$86927$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> [...]
>at de ikke er så tilbøjelige til at slå knuder på sig selv, men
>jeg kan ikke finde dem i nogen butikker.

Hvad skulle fidusen være ved dem?

Umiddelbart bryder jeg mig ikke om dem - måske fordi jeg ikke har
vænnet mig til dem endnu (har boet i udkanten af riget i nogle år) -
er det et nyt fænomen med disse bredde vimpler?
Jørgen Linde Sørensen
(den anførte mail-adresse er gyldig - - -
- - - i hvert fald da dette indlæg blev postet

Fra : Kim S

Dato : 03-11-04 14:57

"Jørgen Linde Sørensen" <NOSPAMng1@linde-sorensen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skulle fidusen være ved dem?
De er lidt mindre tilbøjelige til at lave knuder.

> Umiddelbart bryder jeg mig ikke om dem -
Tjae...Og jeg synes de er meget pæne

Mvh, Kim