Lakering af kobberlamper
Fra : Carsten Kring

Dato : 30-10-04 22:11

Hej!

Jeg har købt nogle kobberlamper, som jeg skal have sat op i indkørslen.

Jeg ønsker, at de skal beholde kobber-farven og ikke blive matte, så derfor
overvejer jeg, om jeg skal lakere dem.

Findes der råd for og imod - og evt. råd om forabejde og valg af
lak-produkt?

mvh/Carsten

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 30-10-04 22:41

Carsten Kring wrote:
> [...]
> derfor overvejer jeg, om jeg skal lakere dem.
> Findes der råd for og imod - og evt. råd om forabejde og valg af

www.kobberkompagniet.dk under kundecenter > oss skriver de at
lamperne bør lakeres af en autolakerer der har de rigtige materialer. De
fraråder brug af metallak fra spraydåser, p.g.a manglende holdbarhed.

M.v.h
Niels

Fra : Splitcane

Dato : 31-10-04 18:33

"Carsten Kring" skrev d. 30-10-04 22:11 dette indlæg :
> [...]
derfor
> overvejer jeg, om jeg skal lakere dem.
>
> Findes der råd for og imod - og evt. råd om forabejde og valg af

Brug saponlak, det fåes ved farvehandleren eller i byggemarkedet

http://www.kandu.dk/