Hvor hurtige RAM kan det tage?
Fra : Thomas Larsen

Dato : 30-10-04 20:30

Vurdering af bundkort: asus A7v8x-x-LAN

På edbpriser.dk står der at kortet kan tage op til pc2700(333Mhz) ram og den
tilhørende beskrivelse fra producenten siger op til pc3200(400Mhz).

Har set flere steder på nettet hvor der er angivet både pc2700 og pc3200 som
maks.

Er der nogen som har erfaringer med bundkortet og som ved besked om hvad
maks er. Har desuden set på edbpriser under Kingston PC3200 ram at
producentens beskrivelse siger at de RAM er specielt gode til Asus A7V8X.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=13950.
Om det så er rigtig, eller......!!!

Thomas

Fra : Brian Lund

Dato : 31-10-04 04:38

> Vurdering af bundkort: asus A7v8x-x-LAN

Jeg har selv et, jeg ved dog ikke hvad "-LAN" skal gøre godt for da der er
netværks kort på som standard...

> På edbpriser.dk står der at kortet kan tage op til pc2700(333Mhz) ram og
den
> tilhørende beskrivelse fra producenten siger op til pc3200(400Mhz).

Hvem stoler du mest på, edbpriser eller producenten selv?

Du kan putte så hurtige RAM i som du har lyst til! - Om det så skulle være
PC60000!
(Jeg ved godt det ikke findes) - PCxxxx angiver max hastigheden for selve
RAM'en, og DDR RAM kan altid køre langsommere end de er angivet til...

Bundkortet kan køre alle nuværende socket A CPU'er, dvs. uden overclock er
max FSB = 200 (DDR400) = PC3200! - Men du kan sagtens køre over FSB 200
(overclock), jeg mener at max er omkring 220(?) - Og hvis du kører RAMen
synkront er det en anelse hurtigere end PC3500...

> [...]
> maks er. Har desuden set på edbpriser under Kingston PC3200 ram at
> producentens beskrivelse siger at de RAM er specielt gode til Asus A7V8X.

Som sagt har jeg selv et A7N8X-X og det er sk... godt ;) - Selvfølgelig er
der ikke soundstorm lydkort eller gigabit LAN, men hvem skal bruge det? :D
Hvis du køber dette bundkort kan du køre ALLE socket A CPUer der findes nu,
og du kan også bruge de hurtigste RAM hvis du skulle have lyst til det...

Personligt ville jeg gå efter et bundkort med Nforce 2 chipset (A7Nxxx) og
ikke efter et med VIA chipset (A7Vxxx) til socket A da de er noget bedre til
det...

Brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-10-04 13:54

Thomas Larsen wrote:

> Har set flere steder på nettet hvor der er angivet både pc2700 og
> pc3200 som maks.

RAM'en er bagudkompatibel, således at PC3200 kan operere til et
FSB333-system.

Jesper G. Poulsen