hjælp med at finde ud af hvad det er for e~
Fra : Annette Holm

Dato : 30-10-04 20:01

Hej jeg prøver igen.
er der nogen der kan fortælle mig hvad det er for en blomst?
Og hvordan den skal passes?
Der er sådan en knold lige på jord overfladen, ca. 5 cm. Ø og ca 3 cm. høj
derfra går der en gren, hvor der så kommer vedben lignene blade på (dog
noget mere saft grønne )
Blomsten kan ses her
http://www.bonnet-it.dk/annsholm/blomster_.htm
De svar jeg har fået står her neden under, men det er ikke den blomst.
det er den man ser øverst på siden!

Med Venlig Hilsen
Annette Sø Holm.
www.bonnet-it.dk/annsholm

> Jeg har ledt og ledt på nettet!
> Men syntes nu ikke der er nogle af de aralievedbend, der ligner den!
> Måske den er podet på knolden?
> Det ser det nu ikke ud til, men man kan jo så meget nu om dage )
>
> Med Venlig Hilsen
> Annette Sø Holm.
> www.bonnet-it.dk/annsholm
>
> Hej gruppe
jeg mener, det er en skildpaddeplante "diascorea" du kan finde noget om den
på: www.nyborg-blomster.dk klik på pasningsvejledninger og igen på
diascorea, så finder du et billede og en beskrivende tekst.
Mvh. Rufle

Fra : Tina Bach Nygaard

Dato : 04-11-04 15:34

Hej Annette

Der er tale om en "Gerrardanthus macrorrhizus" , den kan købes i botanisk
haves butik og der vil du sikkert også kunne få en pasningsvejledning. Jeg
har ikke nogen ide om et dansk navn men du skulle kunne finde indformation
om planten nu du har det latinske navn.

Mvh Tina

Fra : Tina Bach Nygaard

Dato : 04-11-04 16:13

Hej Annette

Jeg fandt lige et link du kan bruge
http://www.desert-tropicals.com/Plants/Cucurbitaceae/Gerrardanthus_macrorhizus.html
ellers fandt jeg den også på botanisk haves side men der står ikke noget om
pasning.

Mvh Tina