Raid setup?
Fra : Sørensen

Dato : 28-10-04 09:39

Hej, jeg har et asus p4p800 de luxe mobo. Jeg har 3 harddiske. Jeg bruger
ikke raid, men får at vide, at jeg med fordel kunne sætte èn af disse
harddiske i Raid porten, så ville den arbejde hurtigere.
Korrekt?(jeg er ikke interesseret i at lave et "spejl", som jeg ved Raid
kan, kun at evt. bruge denne hurtigere slot).
Og hvordan sættes dette op? Nogle specielle krav til harddisken? Den
primære - med windows - er en Maxtor Diamond max plus9, Ultra Ata/133.
s'rensen

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 29-10-04 14:07

Hej,

Jeg har selv et P4P800 DeLuxe MB.

Det nemmeste er at tage din bruger manual til MB og slå op på side 5-34 (5.5
Intel RAID for SATA) hvis det er SATA stikkene du vil bruge. Hvis det VIA
raid controlleren du skal bruge, så skal du se på side 5-25.

Husk også at installere driverne fra MB CD-ROMen.

Jeg har selv 2 SATA i RAID1 kørende som system disk, hvilket har reddet mig
for fatalt datatab én gang indtil videre.

VIA controlleren bruger jeg 4 diske på - heraf 2 i JBOD (30GB og 40GB =
70GB)

Husk at ændre boot disk i bios.

Hilsen

Jacob