Hjælp til større palme!
Fra : Heureka

Dato : 27-10-04 16:50

Hejsa,

Jeg har fået en palme af en kammerat som jeg har haft stående i min stue i
godt 1½ måned. Siden jeg har fået den er nogle af bladene falmet en smule -
nogen så meget, at jeg har måtte klippe dem af. Min bror påstår at man ikke
må røre palmens blade - hvilket jeg i starten ikke troede på, men så småt er
jeg begyndt at tro på hans udsagn - men er der overhovedet noeget om
snakken??

Hvis nogen kan fortælle mig hvad det er for en palme ku' jeg godt tænke mig
at høre lidt om det! Måske også lidt om hvor meget vand jeg skal hælde på
den og hvor ofte.

Jeg tog et billede af palmen som jeg lagde ind på dk.binaer med subject:
palm! (har ikke kunnet finde ud af at linke til det herfra)!

Mange hilsner
Thomas S.

Fra : Omnolog HMH

Dato : 27-10-04 19:13

filodendron af en slags - min mor har en fuldstændigt mage til - og den har
vi spillet stuefodbold op ad, næsten, så bladene må man godt røre.

Hun har for nyligt været nødt til at flytte den fra en meget lys plads til
en lidt mørkere - flere af bladene faldt af, men nu er der kommet nye,
mørkere blade, som ikke er helt så store som de gamle

Svj husker skal den vandes når den føles tør.... arlså jorden... jeg ved, at
hun altid har en meget veldrænet bund i potterne.

Fra : Heureka

Dato : 27-10-04 20:04

OK,

Tusinde tak for svaret - ku' ikke lade være med at grine da jeg læste at
du/I spillede fodbold op ad den :)!

Der er også tilfældet for min palme at den er blevet flyttet fra et lyst rum
til et mørkere. Håber den kan klare overgangen!

Mange Hilsner
Thomas S.