Drivhus
Fra : Boye

Dato : 25-10-04 20:44

Vi har et drivhus stående på en træsokkel på jorden. Nu er sokkelen ved
at være rådden, og jeg vil gerne have den skiftet. Samtidig er jeg træt
af at skifte jord ud af og til og vil gerne anvende disse flamingokasser
til plantesække. For stadig at kunne stå oprejst i huset skal disse
kasser gerne graves ned, så overkanten svarer til gammel jordhøjde. Det
hele skulle gerne ske, uden at jeg behøver at skille huset helt ad. Jeg
spekulerer på, om man kan smide al jorden ud og saa stille noget andet
materiale under sokkelen.
Er der nogen, der kan komme med en god løsning?
Venlig hilsen
Boye

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 25-10-04 23:55

Boye wrote:
> [...]
> ud og saa stille noget andet materiale under sokkelen.
> Er der nogen, der kan komme med en god løsning?

Hej
Jeg har set en løsning med at bruge alm. murerspande som samtidig virker som
selvvanding.
http://www.dbamott.dk/
Se under Hus og have og der under "vanding på den smarte måde"
Jeg har for øvrigt aldrig selv skiftet jorden i drivhuset, og planterne ser
ud til at være lige glade.
Ebbe.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 26-10-04 00:56

"Boye" <jboye@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> materiale under sokkelen.
> Er der nogen, der kan komme med en god løsning?

Mange drivhuse har ikke frihøjde nok. Jeg er gået en etage ned, men man
kommer til at svede med trillebøren. Jeg ville tage en side ad gangen og få
lavet en eller anden form for sten/cement-sokkel ned i ca. 50-60 cm dybde,
evt. beklæde denne med gulvflamingoplader. Ang. at få det hele vandret: brug
en klar plastslange med vand i, det er så nemt.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen