Gammel romatisk stil ????
Fra : Flemming Lindbaum

Dato : 25-10-04 17:32

Hej NG

Håber det er den rigtige NG ....

Jeg er lige flyttet ind på en gl gård med stråtag, bindingsværk og hele
idyllen ... og skal igang med lidt have.

Jeg vil MEGET gerne lave en eller anden form for kant mellem græsplæne og
bede ... jeg hader med andre ord at stikke græskanter ...

Har I input til hvad der vil passe til sådan en gl have med og hus ? Det
skal gerne holdes i stilen ....

/FOFLOL

Fra : berbeck

Dato : 25-10-04 18:29

"Flemming Lindbaum" <flemmingFJERN@DETTElindbaum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bede ... jeg hader med andre ord at stikke græskanter ...
>
> Har I input til hvad der vil passe til sådan en gl have med og hus ? Det

Buksbom er det helt rigtige. Men så er du også ruineret, med mindre du selv
kan lave stiklinger.
Katteurt tror jeg det er de har i Det jydske Haveselskabs have på Clausholm
i et af områderne.
Havde du tænkt dig noget ikke-grønt kan det være brosten.
Det lyder hyggeligt og spændende.
God fornøjelse.
Else.

Fra : Michael Svarre Hanse~

Dato : 25-10-04 18:33

Hej

Jeg vil lave en kant af marksten i str 20-25 cm. Hvis du også hader din
græstrimmer, skal du have lagt en kørekant op mod markstenen evt. af brosten
(10x10X10) eller mindre marksten. Marksten kan hentes hos en bondemand og
samles ind over tid. Sørg for at samle sten med forskellig spil/farve. (har
selv haft det, da vi boede på en gård)

Alternativt vil en brosten (20X20X20) også være pæn -. Men noget dyre. Den
kan være en kørekant samtidigt.

Hilsen

Michael

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 25-10-04 23:12

> Jeg vil MEGET gerne lave en eller anden form for kant mellem græsplæne og
> bede ... jeg hader med andre ord at stikke græskanter ...

Du skal komme noget i bedene, der ikke kræver kantning - noget, der hælder
ud over, så du bare kører med græsslåmaskinen i kanten, og så er det klaret.
Alternativt kan du fjerne græstørven og lægge flis på.
Eller lade kanter og bed glide ud i et, og konstatere at sådan ser det ud
hos dig.

Mvh Maria