Carport - tømrer eller byggemarked
Fra : Kathrine

Dato : 24-10-04 14:10

Nu er vi på 4. år ved at finde ud af noget med en carport.
Vi er imellem tiden flyttet, men mangler stadig en
Vi har haft et par tømrer ude og afgive tilbud, men for det første så er
de ca. 3 måneder om at regne tilbuddet, og og for det andet så er
tilbuddene ret dyre Begge dele er jo irriterende, når vi meget gerne
skulle have tag på bilerne og tingene MEGET snart.
Nu har vi så opdaget, at man kan få sat byggemarkeds carportene op for
en rimelig penge, men er der noget der taler imod dette?
Tømrerne har har travlt med at tale dårligt om materialerne til den
slags carporte og siger, at de vælter, når det f.eks. stormer. Men jeg
kan nu ikke se alle de faldne carporte rundt om, så jeg er da ikke helt
sikker på om det er rigtigt.
Alternativet er at spare sammen til en dyr og få den om et par år.....
Hvad ville i gøre?
--
Kathrine

Fra : Per H

Dato : 24-10-04 15:47

On Sun, 24 Oct 2004 15:09:43 +0200, "Kathrine"
<katras@fjerndette.ofir.dk> skrev:

> [...]
>sikker på om det er rigtigt.
>Alternativet er at spare sammen til en dyr og få den om et par år.....

De carporte der findes til en billig penge i byggemarkederne, er ikke
bedre værd,

Dårlige og tynde matrialer,

Lyt til håndværkeren, selvom det lyder som om du ikke bryder dig om
det.

eller sælg bilen.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-10-04 17:33

"Kathrine" <katras@fjerndette.ofir.dk> wrote in message

> [...]
> slags carporte og siger, at de vælter, når det f.eks. stormer. Men jeg
> kan nu ikke se alle de faldne carporte rundt om, så jeg er da ikke helt

Nu har jeg hjulpet min mor og far med at sætte en Carport op i deres
sommerhus... Carporten har de købt i det lokale byggemarked, til en god
pris. Og jeg synes det hele ser meget stabilt og solidt ud.. Og der var
masser af beslag, søm osv i overskud rimeligt med marterialer... Og så det
med at det falder om når det blæser... Det gav de vist 10års garanti på at
træet rågner osv, så at stolperne der er støbt ikke knækker sammen efter et
par år..

Husk at få godkendt carporten af kommunen

Fra : Karsten L

Dato : 25-10-04 06:55

> Tømrerne har har travlt med at tale dårligt om materialerne til den
> slags carporte og siger, at de vælter, når det f.eks. stormer. Men jeg

Noget skal de jo sige som retfærdiggør deres høje formidable lønninger.

--
Venlig hilsen
Karsten

Fra : Per H

Dato : 25-10-04 06:39

On Sun, 24 Oct 2004 22:54:59 -0700, "Karsten L"
<KarstenL@???wingmargin.com> skrev:

>Noget skal de jo sige som retfærdiggør deres høje formidable lønninger.

I forhold til hvem?

sikke noget sludder.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : jacob

Dato : 24-10-04 22:27

> Alternativet er at spare sammen til en dyr og få den om et par år.....
> Hvad ville i gøre?
> --
> Kathrine

Jeg ville så klart vælge den fra byggemarkedet og om mulig selv lave lidt
forbedringer hvis dette skulle kræves for at den ikke skal blæse om kuld...

MVH Jacob

Fra : TG4600

Dato : 25-10-04 07:32

> [...]
> sikker på om det er rigtigt.
> Alternativet er at spare sammen til en dyr og få den om et par år.....

Jeg ville til enhver tid vælge en fra et byggemarked, og det har jeg gjort.
Materialerne er i en fornuftig kvalitet, selvom jeg har lavet et par
småjusteringer. Eneste sted hvor jeg synes at materialerne ikke var
optimale, var bekladningsbrædderne til skuret, jeg ville nok i dag have
valgt 19 mm brædder i stedet for 16. Og så valgte jeg at støbe stolpesko ned
i stedet for at støbe stolberne direkte i jorden, med deraf følgende
nødvendige skråstivere til at stabilisere.

Alt i alt er jeg godt tilfreds med resultatet.

/TG

Fra : Stefan

Dato : 25-10-04 12:52

> [...]
> i stedet for at støbe stolberne direkte i jorden, med deraf følgende
> nødvendige skråstivere til at stabilisere.

Er der ikke et lille "men" i din løsning?
Hvis du har monteret stolperne på stolpesko (hvilket jeg udmærket kan
forstå), så ryger garantien vel på din vare (carport), idet du har ændret i
den i forhold til anvisningerne?

Stefan

Fra : TG4600

Dato : 25-10-04 13:32

"Stefan" <slc_dk@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Hvis du har monteret stolperne på stolpesko (hvilket jeg udmærket kan
> forstå), så ryger garantien vel på din vare (carport), idet du har ændret

Det er jeg faktisk ikke engang sikker på, i det den ændrede konstruktion er
lavet på basis af beskrivelse fra byggemarkedet. Men desværre har jeg ikke
den anbefaling på tryk, så i værste fald, vil jeg nok have meget svært ved
at bevise noget som helst. - Den risiko kan jeg leve med, for jeg er ganske
sikker på at den nok skal blive stående (også i blæsevejr)

/TG