Gammel pc - bundkort driver problem
Fra : Kalle Mølle

Dato : 24-10-04 13:05

Jeg har fået en ældre pc som skal bruges til børnene og deres spil - Rasmus
Klup osv.
Det er en zitech amd k5 450 mhz...
der sidder et grafikkort og på dette står winfast 3d s320v
Jeg har installeret win 98 på maskinen, men kan kun vælge mellem 2 og 116
farver og kan ikke sætte skærm området op - det står fast på 649x480

Jeg har prøvet at hente driverne på leadtek hjemmeside, men det ser ikke ud
til at de vi lade sig installere.
Udpakker filer in en win temp mappe - men stopper så - jeg har tvunget setup
filerne frem fra temp mappen - og der kommer så en popup hvori der står " Do
you want to install AGP VGART ? " - jeg trykker ja og følgende sker : Wrong
device id - setup abort "
programmet lukker ned.

jeg har hentet en 4 in one driver fra via´s hjemmeside -
når jeg prøver at installerer driveren kommer følgende fejlmeddelse frem
"wrong registry - reboot pc"
og det gør jeg så - og intet er sket.

hvad er der galt
denne tråd har desuden været oppe i dk.edb.hardware.grafikkort

Hjælp Hjælp

Fra : Kalle Møller

Dato : 24-10-04 13:38

tilføjelse:
driver hedder: via 4in1_443v og den anden hedder: via hyperion 4 in 1 _v453v

fundet på via driver hjemmeside:
operating sytem valgt som win 98se... - næste valg: chipset or platform
driver..
er dette ikke det rigtige valg ....?
eller er det "ide,raid and sata" jeg skal vælge
link til siden her: http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=2

Fra : Floffer Poffer

Dato : 25-10-04 11:38

On Sun, 24 Oct 2004 14:04:33 +0200, "Kalle Mølle" <kgm@post.tele.dk>
wrote:

>Jeg har fået en ældre pc som skal bruges til børnene og deres spil - Rasmus
>Klup osv.
>Det er en zitech amd k5 450 mhz...
Er der tale om et bundkort med Via Chipset?
Det kan jo også være AMD, Intel eller SIS

Når du skal installere din grafikdriver har den exe fil du har hentet
sikkert pakket en masse filer ud.
Hvis du højreklikker på skrivebord, vælger
egenskaber->Instillinger->Avanceret->Adapter->Egenskaber
Der kan du så vælge at installere en ny.
Du siger bare Har Diskette og finder frem til folderen C:\temp eller
hvor de nu ligger