Hul i carporttag (jumbotrapez). Kan det la~
Fra : _paul

Dato : 23-10-04 09:14

Jeg har lige opdaget et ca 8cm diam hul i trapeztaget ovenover det isolerede
redskabsskur i bunden af carporten. Formentlig resultat af naboens hobby, som er
fyrværkeri i tide og utide.
Kan man lappe sådan et hul så det holder vinteren over? Eller er jeg nødt til at ofre
udskiftning af den 4m lange tagplade?
Paul
Brøndby

Fra : BT

Dato : 23-10-04 11:14

"_paul" <getNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fyrværkeri i tide og utide.
> Kan man lappe sådan et hul så det holder vinteren over? Eller er jeg nødt

Hej.

Hvis du har en stump af tilsvarende tag, kan det lappes.
Klip/skær et stykke til så det overlapper hullet med ca. 5 cm hele vejen
rundt.
Lim det på med silikone.
Det burde kunne holde vinteren over. Men det er ikke en løsning som ser pænt
ud, og det holder heller ikke evigt.

/Brian

Fra : F.B.

Dato : 23-10-04 11:11

_paul wrote:
> [...]
> Kan man lappe sådan et hul så det holder vinteren over? Eller
> er jeg nødt til at ofre udskiftning af den 4m lange tagplade?

Inden jeg byggede min nye carport havde jeg også nogle mindre
huller i mit trapez-tag og da jeg ikke ville ofre penge på nye
plader lige inden byggeriet rensede jeg med acetone rundt om
hullet og satte "gaffatape" hen over.
Det holdt efterår, vinter helt hen til sent forår uden på noget
tidspunkt at lække
!
--
Hilsen