Sql for begyndere ... hvor kan man læse om~
Fra : Janner

Dato : 21-10-04 09:13

På forhånd tak

Jan

Fra : Troels Arvin

Dato : 21-10-04 09:33

Jeg vil anbefale at tænke i en bog, for der skal en del læsning til.

- Men ellers er der talrige tutorials på webbet, og også visse gratis,
online-bøger. Endvidere kan du - hvis du bor i København (og muligvis
også andre byer) - få gratis adgang til dele af "Safari"
online-boghandlen, hvor der er adskillige databasebøger.

Eftersom der er så mange muligheder kunne man spørge: I hvilken
sammehæng regner du med at skulle benytte SQL, og med hvilket
databaseprodukt?

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 21-10-04 12:25

On Thu, 21 Oct 2004 10:32:34 +0200, Troels Arvin wrote:

> Endvidere kan du - hvis du bor i København (og muligvis
> også andre byer) - få gratis adgang til dele af "Safari"
> online-boghandlen, hvor der er adskillige databasebøger.

Det lyder interessant! Jeg bor i København og kunne godt tænke
mig Safari-adgang - hvordan virker det?

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)

Fra : Troels Arvin

Dato : 21-10-04 13:06

On Thu, 21 Oct 2004 11:25:27 +0000, Stig H. Jacobsen wrote:

> Jeg bor i København og kunne godt tænke
> mig Safari-adgang - hvordan virker det?

http://bibliotek.kk.dk/soeg_bestil_forny/opslag/fjernadgang/safari/index_html/view

Kræver, at du har en låner-pinkode; en sådan skal man ned på
biblioteket efter, hvis man ikke allerede har én.

Bemærk, at det tilsyneladende ikke er alle Safari-bøger, de har købt
adgang til.

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 21-10-04 16:19

On Thu, 21 Oct 2004 14:05:55 +0200, Troels Arvin wrote:

> Kræver, at du har en låner-pinkode; en sådan skal man ned på
> biblioteket efter, hvis man ikke allerede har én.

Jeg må lige ned efter en pinkode..

> Bemærk, at det tilsyneladende ikke er alle Safari-bøger, de har købt
> adgang til.

Ok, men det er nu en ret fin service fra det offentlige. Jeg har
allerede en stak O'Reilly bøger som HTML og det er fedt, at de
aldrig er længere væk end browseren er.

Tak for info!

Fra : Anders Matthiessen

Dato : 21-10-04 15:16

Janner wrote:
> På forhånd tak

Prøv og kig på bibliotek.dk ... Bestil et par stykker, måske er der en
som er værd at købe

--
/Anders
- som lige har bestilt 4 bøger ;)

Fra : Anders Matthiessen

Dato : 21-10-04 15:19

Anders Matthiessen wrote:

> Prøv og kig på bibliotek.dk ... Bestil et par stykker, måske er der en
> som er værd at købe
Eksempel :

http://bibliotek.dk/vis.php?base=dfa&field3=emne&term3=SQL&start=19&origin=sogning&sort=aar&step=1&element=L

Men den får du nok først efter mig i såfald ;)

/Anders
som nu er oppe på _5_ bøger ;)

Fra : Jesper Sommer

Dato : 21-10-04 17:57

Det kan lyde dumt, men faktisk er den bedste guide for begyndere jeg har
læst et self-study hæfte fra Sybase til det produkt der hedder "SQL
Anywhere". Det hedder vist idag "Adaptive Server Anywhere" og hvis jeg
lige tager mig sammen kan jeg vist godt finde en download-side til det ...

Her var det:
http://www.sybase.dk/dansk/home/frame.jsp?www.sybase.com/downloads|www.sybase.dk/dansk/home/downloads/downloads.jsp

Det er gratis at downloade og anvende til evaluering. Jeg har selv været
ret glad for deres self-study ting.

Hvis man ikke kan lide Sybase (andre her i gruppen har sikkert en hel
religion omkring hvad der er sejt og hvad der ikke er) så kan jeg også
anbefale dig at kigge på http://www.html.dk/ hvor de har en guide til
folk der vil prøve kræfter med ASP for første gang. Den har flere gode
afsnit om brug af en database (Access), inkl. en indledning, og separate
gennemgange af læsning, oprettelse og rettelse af data.

Klik på linket "ASP Tutorial" og vælg "Databaser".

Venligst

- Jesper